Såja då var premiärturen avklarad - till besiktningen och tillbaka. Blankt papper men med ett påpekande att framdäcket är på upphällningen.
Efter att jag fått pappret i hand frågade jag hur mycket det är kvar eftersom jag tyckte att det inte såg så farligt ut (rätt mycket kvar på mitten men lite snedslitet).
- "Det är bytesdax nu, jag körde lite snällhet", sa gubben och tog med sig digitalmätaren ut = 0,8 mm.
- "Oops!"

När jag tog på extraögonen såg jag att det hade torrsprickor också.
Åkte hem, ringde Kjelle (Wheeler Dealer).
- "Om du kommer inom en timme så kan jag fixa det åt dig nu", den mannen är värd sin vikt i guld.
Av med hjulet, slänga in det i bilen och till Kocksgatan. Nu sitter det ett nytt däck på fälgen men ännu inte på hojen eftersom jag har skitont i sidan av bröstet sen midsommar, och det har ökat så idag var det inte roligt att köra bil (hoj gick bättre

).
Troligen har jag legat konstigt i tältet någon av nätterna under midsommarn och dragit på mig en muskelsträckning eller nåt mellan revbenen. När jag kom hem efter dagens ärenden, köra hoj, skruva hoj, bära hjul, köra bil osv. var det bara att trycka i sig lite värktabletter för det var hemskt. Sjukvårdsupplysningen tyckte jag skulle åka in akut, men det skiter jag i, vi får se, om det är lika jävligt efter en natts sömn så får jag väl åka in.
Hur som... Hjulet ska tillbaka på (hojen kommer nog gå lite bättre på vägen nu också

) åså måste jag byta ljuddämpare för den går som en påse skit med den tysta.
Om allt går bra och det slutar göra så jävla ont så är det
Stiilträffen i Hofors som gäller i helgen.