Jag blir lite konfunderad här. Efter att ha sökt på nätet hyfsat länge så hittar jag absolut inget i form av servicebok för en VFR 88'a. Tittar man på "bibeln", dvs Hanyes Hondabok så täcker den inte 88 orna.
Kan någon sprida lite ljus över detta?
Förare från -67, VFR -00 Röd, svarta hjul.
VFR från -88, Röd med vita hjul *RIP*
Men på Hanyes så står det följande;
"Honda VFR750 and 700 V-Fours Haynes Repair Manual covering 700cc (1986 thru 1987), 750cc (1986) and 750cc (1990 thru 1994)
"
Robert skrev:Men på Hanyes så står det följande;
"Honda VFR750 and 700 V-Fours Haynes Repair Manual covering 700cc (1986 thru 1987), 750cc (1986) and 750cc (1990 thru 1994)
"
Robert skrev:Så tersan, nu har jag beställt ett eget ex. 241kr på Bokus. Inget att tveka på.
Nä, det är snabbt intjänade pengar. Behöver du sen mer handfasta tips så finns ju Sveriges bästa forum nära tillhands. Och när du fått ordning på hojen så hojta, vi är flera runt Malmö som gärna tar en sväng...
Robert skrev:Så tersan, nu har jag beställt ett eget ex. 241kr på Bokus. Inget att tveka på.
Nä, det är snabbt intjänade pengar. Behöver du sen mer handfasta tips så finns ju Sveriges bästa forum nära tillhands. Och när du fått ordning på hojen så hojta, vi är flera runt Malmö som gärna tar en sväng...
Du kan ju bara gissa vilken abstinens jag kommer att få Vi snackar kanske hela 10-14 dagar utan mc....arrrgghhhh
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Tackar ödmjukast Robban, men som vanligt så innehåller allas goda tips om länkar endast 90 års modell och framåt. Min 88 är av någon anledning inte med på några nerladdningsbara manualer.
Jag har själva bruksmanualen, den som kom med när någon köpte mc'n, men den är ju inte så detaljerad som jag hade velat och dessutom går det knappt att läsa elschemat för det är så hysteriskt förminskat.
Nä, jag hoppas Haynes kommer snart.
Robert skrev:Tackar ödmjukast Robban, men som vanligt så innehåller allas goda tips om länkar endast 90 års modell och framåt. Min 88 är av någon anledning inte med på några nerladdningsbara manualer.
Jag har själva bruksmanualen, den som kom med när någon köpte mc'n, men den är ju inte så detaljerad som jag hade velat och dessutom går det knappt att läsa elschemat för det är så hysteriskt förminskat.