Conseal skrev:MEN! Med tomtom installerat är den riktigt bra som GPS .. dock den enda funktionen som den lyckas med. Tangentbordet är iofs grymt najs men det faller platt när ingetning annat funkar. Den luren med symbian eller ngt annat fungerade hade varit klockrent.
Dyr GPS isf...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Var den inte bra? Jag har funderat på att köpa en sån.
Ingen jag känner har varit nöjd med den. Seg som fan, hänger sig, (även om man ser til att stänga alla program hela tiden) svårhanterad.
Med en viss panel så var den nästan hanterbar men fortfarande hur seg som hellst. Ingen telefon man vill vara beroende av när det skiter sig.
MEN! Med tomtom installerat är den riktigt bra som GPS .. dock den enda funktionen som den lyckas med. Tangentbordet är iofs grymt najs men det faller platt när ingetning annat funkar. Den luren med symbian eller ngt annat fungerade hade varit klockrent.
Hatar sega datorer o telefoner
Jag får leta vidare...
It's a tour, not a race... but don't get in my way while I'm touring!!
Har sammanfattat mina alternativ i ett dokument som jag klistrar in här:
SE C510 Lampa, 3,2mp, 1800kr
Nokia N78 Stor skärm, GPS, Lampa, 3,2mp, 15fps (640x320), WLAN 2300kr
Nokia N79 -||- dock 5mp, 30fps (640x320) 3300kr
SE K770i Liten skärm? Lampa, 3,2mp 1700kr
SE C901 Blixt, 5mp, GPS 3500kr
SE C902 Lampa, 5mp, 30fps (320x240) 2700kr
Nokia 6220 Blixt, GPS, 5mp, 30fps (640x480) 2300kr
Nokia 6700 Lampa, GPS, 5mp, 30fps (640x480) 2900kr (ovanlig?)
SE K810i Liten skärm? Blixt, 3,2mp, 10fps (176x144) kass för film? 1900kr
Som ni ser prioriterar jag kamerafunktioner högt, gärna blixt framför lampa,
videoinspelningsmöjligheter ska också vara bra. Nokia 6220 tror jag det lutar mot,
den enda nackdelen med den är egentligen bara att den inte har WLAN som inte hade varit helt fel att ha.
Vad tycker ni? Någon mobil jag borde akta mig för? Vad hade ni valt?
moshh skrev:Som ni ser prioriterar jag kamerafunktioner högt [...]
Vad tycker ni?
Varför inte köpa en hyfsad digitalkamera om du prioriterar kamerafunktionerna så högt?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
moshh skrev:Som ni ser prioriterar jag kamerafunktioner högt [...]
Vad tycker ni?
Varför inte köpa en hyfsad digitalkamera om du prioriterar kamerafunktionerna så högt?
Hehe jo det kan man ju undra. Jag är inte världens fotare om man nu säger så men jag tar ofta spontanfoton när jag är ute och ser man något kul vill man kanske filma det och jag orkar faktiskt inte bära runt på en digitalkamera hela tiden.
moshh skrev:Hehe jo det kan man ju undra. Jag är inte världens fotare om man nu säger så men jag tar ofta spontanfoton när jag är ute och ser man något kul vill man kanske filma det och jag orkar faktiskt inte bära runt på en digitalkamera hela tiden.
Jag säger bara Canon Ixus.
Har en lite äldre variant, medan de fortfarande var ganska små från ca 2003-2004. Går lätt ner i en midjeväska tillsammans med plånbok, mobil, clipons och lite annat smått och gott.
La den emellertid på hyllan när jag trädde in i kameramobilerna värld. Min Samsung har dock ingen bra kamera. Nödfoton är det jag tar mest med mobilen, som du skulle jag tro. Men visst är det praktiskt med en bra kamera i mobilen.
Sony-Ericsson är världens största kameratillverkare.
===
===
===
Det är som när telefonförsäljare i olika centrum ibland går på mig och frågar vad jag har för mobil.
- "En Nokia 6310" svarar jag glatt.
- "Jaha, vad kan det då?"
- "Det går att ringa med den"
I det läget brukar dom ge upp
Beteckningen "kärnkraftverket" om 2110 tarvar kanske en förklaring.
För många år sen när jag körde taxi så hade vi fast monterad telefon med yttre antenn i bilen och i dörrfacket hade jag 2110:an.
Ner i Katarinagaragets tvätthall (de som känner till det vet att det ligger i ett bergrum/skyddsrum vid Slussen i Stockholm) och kom på att jag behövde ringa.
Bilens mobil = Stendöd. Då tog jag fram 2110:an och drog ut antennen... Jajjemensan! Inte mycket signal, men tillräckligt för att kunna ringa (samma operatör på båda, Comviq).
Och den höll man emot örat Jo den brukade bli lite varm men det är nog få telefoner som har så bra signal (och strålar så mycket), därav namnet "kärnkraftverket"
Kan säljas till någon hugad spekulant. Det finns både nätladdare, mobilladdare och läderväska till den. Allt väl fungerande
Tyrannosaurus skrev:Kan säljas till någon hugad spekulant. Det finns både nätladdare, mobilladdare och läderväska till den. Allt väl fungerande
Arkivera den några år till, sälj sen dyrt på Blocket eller eBay!
===
Hade också en 2110i när det begav sig .. sjukt bra lur .. tråkigt nog så sabbade jag displayen när jag och min trampcykel hade lite närkontakt med en taxi
Var dyrare att laga än att köpa en ny