Kul är inte tillräckligt starkt! Jag hade vansinnigt roligt!
Det var en toppendag och jag kommer garanterat att köra vidare med nästa steg så fort jag får tillfälle.
Funderar också starkt på att ta mig till Tuvängen på lördag 6 juni!
Kom hem till Tjockholm i helt skick vid 17-tiden efter idag efter en liten avstickare Grythyttan - Nora - Lindesberg - Hällefors.
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
Conseal skrev:Tuvängen är inte rolig i regn .. den banan blir MYCKET hal även vid lätt väta. Det är väl känt och det gås lätt omkull även i de lugnaste grupperna (sist jag va där så var det 4st och ingen av dem i snabb grupp).
Det är dock väldigt bra på det sättet att man måste tänka på hur man kör.
Men, enligt SMHI:s hemsida kommer det att vara uppehåll och om det stämmer tar jag mig nog dit.
Skrämd ska du inte vara .. bara medveten om att deet är halt när det är blött.
Vill själv dit på lördag men jag är på klassresa med äldsta grabben så jag missar
Är det blött så håll igen .. svårare än så är det inte
faceplant skrev:Måste erkänna att jag blev lite skrämd av Conseals inlägg i tråden Adrian_vg - Lång dags färd mot fnatt angående regn + Tuvängen:
Våga och vinn i längden.
Om du, liksom jag var, lite byxis för att köra i regn och på grus med viffern med ibland obefintligt fäste, så botade körpasset på Rörken BKK i regn det för alltid. Tro mig, det man behöver är att köra i regn på bana och inse att man har mer fäste än man tror. Det är mer en psykologisk spärr än nåt annat.
Dessutom är det ju inte som om man faller omkull med bågen så fort man kommer ut på banan. Det är fortfarande du som har kontrollen.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Conseal skrev:Skrämd ska du inte vara .. bara medveten om att deet är halt när det är blött.
Vill själv dit på lördag men jag är på klassresa med äldsta grabben så jag missar
Är det blött så håll igen .. svårare än så är det inte
Som sagt om det hällregnar som det gjorde igår så avstår jag nog, men om inte så åker jag dit så får vi se hur det ser ut helt enkelt...
adrian_vg skrev:
Våga och vinn i längden.
Om du, liksom jag var, lite byxis för att köra i regn och på grus med viffern med ibland obefintligt fäste, så botade körpasset på Rörken BKK i regn det för alltid. Tro mig, det man behöver är att köra i regn på bana och inse att man har mer fäste än man tror. Det är mer en psykologisk spärr än nåt annat.
Du har så rätt, att bota sin rädsla handlar väl om att möta den. Man bör möta den med respekt och insikt i det här fallet...
adrian_vg skrev:
Dessutom är det ju inte som om man faller omkull med bågen så fort man kommer ut på banan.
Ha, Ha! Sant så sant!
faceplant skrev:Du har så rätt, att bota sin rädsla handlar väl om att möta den. Man bör möta den med respekt och insikt i det här fallet...
Ta det lugnt i början bara tills du får en känsla för vad som funkar, så ordnar sig resten.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har nu testat på att köra på riktigt kurvig väg i hällregn.
Under Norgetrippen som gjordes under semester körde jag 2 av dagarna i ihållande regn med full packning och tjejen bakpå.
Inga som helst problem, bara att ha i bakhuvudet att det är regn på banan så klarar man det fint!
I och för sig kanske inte riktigt som att köra på bana i regn, men icke desto mindre en bra erfarenhet!
faceplant skrev:[...]men icke desto mindre en bra erfarenhet!
Precis! Fortsätt köra i alla väder, så blir du en superförare till slut! Vissa saker bara måste nötas in.
===