Hjälp mig välja och vad kan vara en rimlig peng?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Hjälp mig välja och vad kan vara en rimlig peng?
Har snöat in på en VFR 98´ som gått 1300 mil.
Skall provköra någon av de närmaste dagarna.
Är det något speciellt jag skall titta på?
Den ser ut att vara i nyskick. Vad kan vara en rimlig peng för en sådan?
Skall provköra någon av de närmaste dagarna.
Är det något speciellt jag skall titta på?
Den ser ut att vara i nyskick. Vad kan vara en rimlig peng för en sådan?
Vfr 800 Fi 98´
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
har den itne gått mer så ska det inte vara myclet att titta på förutom generella skicket. .. runt 47papp skulle jag gissa på med tanke på de låga milen .. är det mycket billigare så skulle jag titta nogrannare.
Tillbehöd är ju kul .. slipon packväskor osv ..
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Okey! Tack för svaret.Conseal skrev:har den itne gått mer så ska det inte vara myclet att titta på förutom generella skicket. .. runt 47papp skulle jag gissa på med tanke på de låga milen .. är det mycket billigare så skulle jag titta nogrannare.
Min nästa undran är då hur dyra och när det skall servas enligt boken.
Vfr 800 Fi 98´
hojarna är så billiga i dag mot var dom varit o utbudet är stort...Tutaren skrev:Känns sunt!Invalido skrev:min tanke är ca 40-43.. kvittar att den bara hr 1300mil....är fortfarand 11år gammal![]()
Lite mer som mina funderingar.
Få se om han tar det? (Om hojen är som han säger)
ända gången man kan ta över pris anser jag medflera är om det är en jubelemumsmoddell med udda saker osv

sen kan man ju alltdi lägga någon krona till om man nu är så kär o verkligen verkligen vill ha den o skiter i resten.
lycka till!

- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Jo det är lite tillgång och efterfrågan som styr för det är vad en fräsch VF1000R eller VF1100C står i och dom är 20 år gamlaInvalido skrev:hojarna är så billiga i dag mot var dom varit o utbudet är stort...Tutaren skrev:Känns sunt!Invalido skrev:min tanke är ca 40-43.. kvittar att den bara hr 1300mil....är fortfarand 11år gammal
Lite mer som mina funderingar.
Få se om han tar det? (Om hojen är som han säger)

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

japp så e det...milen kan man skita i.... en bilfirma får inte sålt en volvo som e 15år gammal för 230.000kr med hänvisning till att den bara rullat 30cm.
typ somR1 polka 98 dom gått 5000mil får du ge mer för än en -01 som gått 3500mil
vf1100 handlar det lite mer om nostalgi misstänker jag.fat dom snarare ligger runt 30k än 40..
typ somR1 polka 98 dom gått 5000mil får du ge mer för än en -01 som gått 3500mil
vf1100 handlar det lite mer om nostalgi misstänker jag.fat dom snarare ligger runt 30k än 40..
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Som alltid är det ju tillgång och efterfrågan som styr. Flera intressenter brukar ge högre pris osv.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
jo men du har väl din på blocket,hur går det?? vad vill folk ge?? att man har diverse små utrustning får man inget för...samma om man har feta fälgar på bilen,får du inget extra för....kanske om det är ett riktigt blåbär som e sugen.Badget skrev:Beror på många faktorer. Hur gärna vill du ha en hoj, hur snabbt vill du ha hojen, vill du ha just den hojen, ju mer av dessa desto mer kommer du kunna betala.
Hur gärna vill säljaren bli av med hojen, hur snabbt vill han sälja. Ju mer av dessa desto billigare blir den.
kollade igenom vfr annonserna... många som försöker få ut ett riktigt fantasipris! skrattade ganska bra när jag såg vad folk trodde att dom skulle få för dom... spriten kan ha hjälpt till med...
Jo jag har min ute på blocket. Tror den ligger runt 5 tusen över de flesta andra i pris. Men, här uppe finns det inte så många att välja på, jag har lagt ut runt 15k på den för den här säsongen, prylar, trim och service.Invalido skrev:jo men du har väl din på blocket,hur går det?? vad vill folk ge?? att man har diverse små utrustning får man inget för...samma om man har feta fälgar på bilen,får du inget extra för....kanske om det är ett riktigt blåbär som e sugen.Badget skrev:Beror på många faktorer. Hur gärna vill du ha en hoj, hur snabbt vill du ha hojen, vill du ha just den hojen, ju mer av dessa desto mer kommer du kunna betala.
Hur gärna vill säljaren bli av med hojen, hur snabbt vill han sälja. Ju mer av dessa desto billigare blir den.
kollade igenom vfr annonserna... många som försöker få ut ett riktigt fantasipris! skrattade ganska bra när jag såg vad folk trodde att dom skulle få för dom... spriten kan ha hjälpt till med...
Jag har heller ingen brådska att bli av med den, kan tänka mig att köra den resten av säsongen faktiskt.
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Se till att du får med originaldämparen också, om möjligt.Conseal skrev:Tillbehöd är ju kul .. slipon packväskor osv ..
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!