Nej, det har framgått rätt tydligt...adrian_vg skrev:...Om detta är whisky, så kan jag inte ett smack om sånt...

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Jag tänker inte bli gammal och grå, men sporthoj tänker jag nog testa ändå.adrian_vg skrev:Skruvade åt förspänningen bak till max inför dagens tur med spätta. Funkade bra. Tom mycket bra, men den känns gungig. Gillar inte det.
Dessutom skrattade jag gott inombords åt en kille på en flashig röd, blank och dundersnygg Ducati 1098. Underbara linjer på bågen. Och så megatouringplattan bak. Ridå. Vissa är enbart posörer.Trevlig kille iaf att snacka med iaf. När jag blir gammal och grå vill jag också köra sporthoj som han.
Vet inte om jag vågar. Tänk om jag gillar den bättre än viffern?tersan skrev:Jag tänker inte bli gammal och grå, men sporthoj tänker jag nog testa ändå.
På min modell är det det. Sadeln måste av för att ta fram specialnyckeln och handtaget till denna. Sen sticker man in nyckeln genom ett hål i ramen och snurrar, samtidigt som man stoppar in huvudet mellan bakkåpa och sving för att se vad den förbaskade skruven står på medan man snurrar och är i knäböjande position vinklad snett uppåt. Vad tänkte Honda på egentligen, att man alltid köra med samma inställningar??tersan skrev:Vet inte om jag ska testa det där med fjädringen när jag kör med skjuts. Är det krångligt?
Känslan i hojen blir absolut bättre. Det kan tänkas att min bakdämpare är i sämre skick än din och uppträder därefter.tersan skrev: Jag tycker i och för sig inte att det är så stor skillnad med passagerare, visst blir det lite baktungt och slött men inte så att det stör. Fast jag är ju å andra sidan rätt färsk på hoj och har inte en aning om hur det "ska" kännas...
Men du kan väl inte sjunga VFR:ns lovsång så högt om du inte vet att den är bäst? Nu har du ju bara en ej lyft MotoGussi och Edwin att jämföra med. Jag tror ju inte att du hittar så många hojar som har Vifferns bredd, men det är ju värt att prova någon gång ibland hur bra några av egenskaperna kan bli när man renodlar dom. Mig veterligt så är det bara enduro egenskaperna som Viffern är dålig på, men dom är inte jag intresserad av alls så det gör ingenting. Så prova på hej vilt, så länge du inte provar en annan Viffer lär du inte bytaadrian_vg skrev:Vet inte om jag vågar. Tänk om jag gillar den bättre än viffern?tersan skrev:Jag tänker inte bli gammal och grå, men sporthoj tänker jag nog testa ändå.![]()
Visst kan jag det! Där skiljer jag mig inte från många andra besserwissrar.Tommy Gsson skrev:Men du kan väl inte sjunga VFR:ns lovsång så högt om du inte vet att den är bäst? Nu har du ju bara en ej lyft MotoGussi och Edwin att jämföra med. Jag tror ju inte att du hittar så många hojar som har Vifferns bredd, men det är ju värt att prova någon gång ibland hur bra några av egenskaperna kan bli när man renodlar dom. Mig veterligt så är det bara enduro egenskaperna som Viffern är dålig på, men dom är inte jag intresserad av alls så det gör ingenting. Så prova på hej vilt, så länge du inte provar en annan Viffer lär du inte byta
Kanske om du skaffar en VFR?Henning skrev:Jag är knasigt nöjd med min KTM 990 Adventure... Förstår inte hur jag någonsinn skall kunna hitta en hoj som är så bra. :S
Jag tror MC nytt är sponsradeadrian_vg skrev:Kanske om du skaffar en VFR?Henning skrev:Jag är knasigt nöjd med min KTM 990 Adventure... Förstår inte hur jag någonsinn skall kunna hitta en hoj som är så bra. :S
Har mina misstankar.Tommy Gsson skrev:Jag tror MC nytt är sponsradeadrian_vg skrev:Kanske om du skaffar en VFR?Henning skrev:Jag är knasigt nöjd med min KTM 990 Adventure... Förstår inte hur jag någonsinn skall kunna hitta en hoj som är så bra. :S
Med en sån kommentar är helgen räddad! Tur att du är en upplyst despot, eller nåt.Henning skrev:Jag får precis allt jag pekar på!Tommy Gsson skrev: Jag tror MC nytt är sponsrade![]()
/H
Japp, en varningsskylt med en utter på och texten UTTER under. Nära en sjö, längs med väg 290 mellan Östahammar och Uppsala.Tegfors skrev:utterkorsning....![]()
![]()
Jo, VFR:en i sig klarar ju grusväg riktigt bra. Till mina föräldrars landställe är det på slutet ca. 2-3 km grusväg, men det funkar fint.adrian_vg skrev: En VFR funkar förvånansvärt bra på grusväg, men skulle föredra en offroad-båge på vägarna jag körde idag.