Förslag: Chat
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Förslag: Chat
Jag tycker att en chat vore ett roligt verktyg/komplement till forumet. Risken är ju att trådarna växer till oändligheten när man bara vill småprata lite.
Nåt som går att ordna Henning? Eller är det nåt som vem som helst kan fixa?
Nåt som går att ordna Henning? Eller är det nåt som vem som helst kan fixa?
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Jag kan fixa det, men det vore ju bra att ha den under vfr-domänen, alltså typ vfr-forum.se/chat
Går det att fixa?
Går det att fixa?
Alla har vält!
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Åh!
Efter lite snabbt letande hittade jag en enkel javachat, finns gratis hos bravenet.com
Vet dock inte hur bra den funkar eller så, men vad jag förstår så behöver man ingen egen server, utan dom står för allt utrymme. Ska leta vidare!
Efter lite snabbt letande hittade jag en enkel javachat, finns gratis hos bravenet.com
Vet dock inte hur bra den funkar eller så, men vad jag förstår så behöver man ingen egen server, utan dom står för allt utrymme. Ska leta vidare!
Alla har vält!
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Behövs verkiligen det?
Risken är ju att forumet ser dött ut. Medans nu lever det som bara den.
Hellre fler trådar som spårar ur än några få som ser döda ut.
Risken är ju att forumet ser dött ut. Medans nu lever det som bara den.
Hellre fler trådar som spårar ur än några få som ser döda ut.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
Jo, det är ju sant!
Har blivit många poster idag
, å det är ju bra!
Har blivit många poster idag

Alla har vält!
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Jo jag finns ju också på msn. Men vart ser jag min info? Vet ju inte ens vad jag kan tänkas heta på msn.
Sen finns jag på SH under samma nick. Samt på DI under dagarna med namnet Jörgen B.
Nåja många olika loggin blir det.
Sen finns jag på SH under samma nick. Samt på DI under dagarna med namnet Jörgen B.
Nåja många olika loggin blir det.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Problemet med MSN och liknande (har själv Skype "robiww") är väl att man i princip bara kan snacka med en i taget (får upp en ruta/användare).Calle skrev:Vill man chatta så kan man ju lägga upp varandra på msn...
Jag har Danhak och Elias på min.
V4HondaBBS forumet i USA hade tidigare en mycket bra integrerad chat som fungerade att när man var inloggad på forumet kunde man klicka på chatten och var då automatiskt inloggad.
Jag vet inte hur det funkade, men det borde gå att hitta något liknande och då har man forumet i bakgrunden när chatten är igång.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Nixpix, funkar bra att köra flera st på en gång. Bara ta invite, om man kör LIVE messenger och inte det som kommer med i win2k/xp.Tyrannosaurus skrev:Problemet med MSN och liknande (har själv Skype "robiww") är väl att man i princip bara kan snacka med en i taget (får upp en ruta/användare).Calle skrev:Vill man chatta så kan man ju lägga upp varandra på msn...
Jag har Danhak och Elias på min.

Håller med, för mig som hobbymekaniker är det guld värt att kunna gå in scanna trådarna. Gillar förvisso idén med chat men gillar ännu mer antalet poster här på forumet den senaste tiden.Henning skrev:En sak jag vill undvika är att infoflödet och den tekniska kunskapen försvinner i privata chattar!
/H