På grund av lite olyckliga omständigheter har jag förlorat mitt batteri till en Honda VFR 02.
Jag har heller inte instruktionsboken med mig, har råkat skicka iväg den i ett flyttpaket som inte kommer fram på länge...
Lite klantigt, men tänkte att här finns ju den expertis jag behöver
Jag ska alltså köpa nytt batteri. Kan någon berätta för mig vad jag ska ha? Storlek? tekniska data? Vart Köpa? Kollade med MChuset i malmö, de rekommenderade ett som kostade runt 2000kr, blybatteri...
Men det är ju otroligt dyrt, duger det inte lika bra med ett gelbatteri?
Jag har dålig koll på detta. Alla tips uppskattas!
VFR_Micke skrev:På grund av lite olyckliga omständigheter har jag förlorat mitt batteri till en Honda VFR 02.
Jag har heller inte instruktionsboken med mig, har råkat skicka iväg den i ett flyttpaket som inte kommer fram på länge...
Lite klantigt, men tänkte att här finns ju den expertis jag behöver
Jag ska alltså köpa nytt batteri. Kan någon berätta för mig vad jag ska ha? Storlek? tekniska data? Vart Köpa? Kollade med MChuset i malmö, de rekommenderade ett som kostade runt 2000kr, blybatteri...
Men det är ju otroligt dyrt, duger det inte lika bra med ett gelbatteri?
Jag har dålig koll på detta. Alla tips uppskattas!
Mvh
Micke
jag hade ett gelbatteri från biltema som kostade 449kr som har fungerat klanderfrit utan attt behöva ladda det på 2år.
storlek o nummer mins jag inte.
på deras hemsidafår man ingen info men från o med i år så har dom PÅ biltema listor som skal hänga vid batterien så man kan se vilket man ska ha.
pm mig så får du mitt konto nr så ka du sätta in 500kr till mig o endå sparat 1001kr
tycker du ska testa ett sådant
VFR_Micke skrev:Jag ska alltså köpa nytt batteri. Kan någon berätta för mig vad jag ska ha? Storlek? tekniska data? Vart Köpa? Kollade med MChuset i malmö, de rekommenderade ett som kostade runt 2000kr, blybatteri...
2000 spänn för ett batteri!!?? Är dom sanna på MC-huset? Köp batteri på Biltema och använd resten av pengarna till något roligare!
Om du är tveksam på modell kan du gå in på http://www.yuasabatteries.com och kolla rekommendationstabellen om inte Biltema har en egen tabell.
VFR_Micke skrev:Jag ska alltså köpa nytt batteri. Kan någon berätta för mig vad jag ska ha? Storlek? tekniska data? Vart Köpa? Kollade med MChuset i malmö, de rekommenderade ett som kostade runt 2000kr, blybatteri...
2000 spänn för ett batteri!!?? Är dom sanna på MC-huset? Köp batteri på Biltema och använd resten av pengarna till något roligare!
Om du är tveksam på modell kan du gå in på http://www.yuasabatteries.com och kolla rekommendationstabellen om inte Biltema har en egen tabell.
Conseal, du säger att du hade gelbatteri i din Viffer, och så står det i signaturen att viffern är krashad. Finns det ett samband???
Nej skämt åsido, tackar för svaren! Befinner mig på andra sidan jorden för stunden, och har en vän som ska hjälpa mig ställa iordning hojen tills en MC resa vi ska göra i sommar.
Så alla tips är mycket uppskattade.
För er info så är det detta som står på Yuasa sidan:
VFR_Micke skrev:Conseal, du säger att du hade gelbatteri i din Viffer, och så står det i signaturen att viffern är krashad. Finns det ett samband???
Nej skämt åsido, tackar för svaren! Befinner mig på andra sidan jorden för stunden, och har en vän som ska hjälpa mig ställa iordning hojen tills en MC resa vi ska göra i sommar.
Så alla tips är mycket uppskattade.
För er info så är det detta som står på Yuasa sidan:
Invalido skrev:
jag hade ett gelbatteri från biltema som kostade 449kr som har fungerat klanderfrit utan attt behöva ladda det på 2år.
storlek o nummer mins jag inte.
på deras hemsidafår man ingen info men från o med i år så har dom PÅ biltema listor som skal hänga vid batterien så man kan se vilket man ska ha.
pm mig så får du mitt konto nr så ka du sätta in 500kr till mig o endå sparat 1001kr
tycker du ska testa ett sådant
Haft mitt senaste gelbatteri i nästan tre år innan det nu börjat gå ner i spagat efter ett par starter. Köpte ett SMF från Biltema idag och det såg bra ut direkt ur kartong. Satte det på laddning Pb inställning 1,1Ah 14V i några timmar. 399 pix är överkomligt.
sorry A skulle det vara..inte Ah
Bilagor
laddstatus.jpg (27.84 KiB) Visad 20043 gånger
12 v 12Ah.jpg (41.2 KiB) Visad 20047 gånger
Senast redigerad av vroom den sön maj 31, 2020 21:10, redigerad totalt 2 gång.