@adrian_vg...har du provat att sätta en originalskylt mellan ljuddämparna...nä, tror inte det. Det är en
miniatyrskylt modell större. D.v.s. inte tillåtet...skäms lite gör jag, men ler samtidigt eftersom det blev så otroligt snyggt

eventuella konsekvenser är en senare fråga, det tar jag då.
@ralsbo, det går
inte att återställa dem till ursprungsskick. jag har borrat bort rören som sitter utvändigt och skurit (tack Dremel) av rören inifrån för att få till detta.
Sen strax efter att jag gjort det och avnjutit ljudet kom jag på att jag anmält mig till Gelleråsen i Maj

, ljudkrav...japp. Kommer jag igenom med dessa? knappast.
Så jag fick börja leta runt efter ett ersättningssystem...köpte ett på E-Bay för en knapp tusenlapp, lite skrapat, men so what, det fyller sin funktion och skall bara användas på bana.
lite instruktioner typ..jag använde denna sidan
http://www.vfrdiscussion.com/forum/inde ... opic=40885, det finns lite varianter på hur man gör detta, detta är det enklaste sättet, det kostar lite kapskivor till en Dremel, men man slipper svetsa.
Välj själva..jag tycker att den låter väsentligen roligare nu än "surret" den hade förut..sök på youtube efter gutted exhaust vfr och partial gutting så kan man iaf få en uppfattning innan man gör något.
VFR800-05 Silver Edition
Hela min signatur återfinns numera här..."Brasklapp"
Numera står en väääldigt Röd Daytona 675

i mitt garage..
People are more violently opposed to fur than leather, because it`s easier to harass rich women than motorcycle gangs....