tedman skrev:Har köpt på Hondacity men dom är svindyra
Har för mig att det har diskuterats i någon annan tråd med alternativ.
Får väl ringa runt till handlare här omkring med Honda orginaldelar Är det någon som har testat DZus fastningar, tänkte att det kanske kunde vara ett alternativ.
Gjorde några sökningar men kan inte hitta nån tråd där handlare av clips tas upp, det har varit lite mer generella delar. Men det löser sig
Finns hos Hondacenter i Hyllinge, beställde själv där för ett tag sedan.
Jag har t.om några som jag har beställt men inte hämtat ut ännu, om du vill kan du ta dem, tror de bara kostar 20-30:- st..
/Magnus
M.T.K
Kör GSXR1000 -04 en gul.
Åker BMW 728ia -96 en grön.
Körde VFR800 -98 en röd.
Billiga däckbyten
Kolla in: http://www.ok-racing.info.se/
mange_900 skrev:Finns hos Hondacenter i Hyllinge, beställde själv där för ett tag sedan.
Jag har t.om några som jag har beställt men inte hämtat ut ännu, om du vill kan du ta dem, tror de bara kostar 20-30:- st..
/Magnus
Är du inte snabb åker jag o hämtar dem då ett par gick åt pipan vid oljebytet förra helgen.....
Köpte 6 st i höstas när jag servade hojen. 23 kr stycket!!! På honda iof, det kan väl vara okej om det vore en engångsgrej, men jag vet ju att jag får köpa nya nästa gång jag servar igen. Grrr...
mange_900 skrev:Finns hos Hondacenter i Hyllinge, beställde själv där för ett tag sedan.
/Magnus
Är du inte snabb åker jag o hämtar dem då ett par gick åt pipan vid oljebytet förra helgen.....
Ja det är helt ok om du behöver, har inte någon VFR längre ju, är beställda till Magnus Nilsson. 4st tror jag att jag hade beställt.
Fast de är inte betalda det får du göra själv
säg gärna till här om du gör det, så jag vet. Annars får jag åka å ta de själv, gillar inte folk som beställer å inte hämtar ut så jag kan ju inte göra så själv
M.T.K
Kör GSXR1000 -04 en gul.
Åker BMW 728ia -96 en grön.
Körde VFR800 -98 en röd.
Billiga däckbyten
Kolla in: http://www.ok-racing.info.se/
dman skrev:Köpte 6 st i höstas när jag servade hojen. 23 kr stycket!!! På honda iof, det kan väl vara okej om det vore en engångsgrej, men jag vet ju att jag får köpa nya nästa gång jag servar igen. Grrr...
De går faktiskt att återanvända om man öppnar dem på rätt sätt och sätter tillbaks dem på rätt sätt
dman skrev:Köpte 6 st i höstas när jag servade hojen. 23 kr stycket!!! På honda iof, det kan väl vara okej om det vore en engångsgrej, men jag vet ju att jag får köpa nya nästa gång jag servar igen. Grrr...
De går faktiskt att återanvända om man öppnar dem på rätt sätt och sätter tillbaks dem på rätt sätt
Det var det jag försökte, dock tål dom inte min verktyg Nä, ärligt så var några redan illa behandlade och det kändes som det var dags att köpa nya och sedan saknades det ett par som förra ägaren gjort sönder.
Men förra hojen hade skruvar, dom höll i minst 24 år, det tror jag inte mina nya "plastplugg" gör...