Lyssna på musik, vad för headset?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Lyssna på musik, vad för headset?
Jag lyssnar gärna på musik när jag åker hoj och musikfantast som jag är vill jag ha bra ljud.
Jag har funderat på att köpa en Cardo Scala Q2 och slå flera flugor i en smäll men jag misstänker att ljudet inte är vidare bra i dom högtalarna (för musiklyssning). Någon som testat ett sådant headset med musik?
Andra rekommendationer kanske? Som sagt ett BT-headset med bra ljud och som klarar telefonsamtal i "högre" hastigheter.
/Kara
Jag har funderat på att köpa en Cardo Scala Q2 och slå flera flugor i en smäll men jag misstänker att ljudet inte är vidare bra i dom högtalarna (för musiklyssning). Någon som testat ett sådant headset med musik?
Andra rekommendationer kanske? Som sagt ett BT-headset med bra ljud och som klarar telefonsamtal i "högre" hastigheter.
/Kara
--------------------------
2008-2010 VFR 750F -87
2010-2017 VFR 750F -90
2017-2022 Ducati Supersport S - 17
2008-2010 VFR 750F -87
2010-2017 VFR 750F -90
Nej prata får man välja bort i det fallet, gillar inte prata när jag kör ändå så mej kvittar det.moshh skrev:Jo men det var just sladd jag helst ville slippa. Sen tror jag inte ett sony-ericsson headset fungerar bra att prata i vid mc-körning.
Kör husbil, BMW R1200R och VFR750 -86 numera
Jag är också intresserad av att veta mer om detta.
Tittar just nu runt på olika system och står och väljer mellan Scala Q2 och Motosonics versioner. Iofs är jag mest intresserad av att kunna kommunicera mellan kompisarna samt lågt lyssna på musik, vill ju inte överrösta ljudet från hojen
Tittar just nu runt på olika system och står och väljer mellan Scala Q2 och Motosonics versioner. Iofs är jag mest intresserad av att kunna kommunicera mellan kompisarna samt lågt lyssna på musik, vill ju inte överrösta ljudet från hojen

VFR800 VTEC -02
Har gått i tankarna i ett knappt år att köpa Q2, men inte fått tummen ur riktigt än.. Har en polare som har ett Q2 (borde du med ha va Slipsten..typ samma polare! *s*) men jag har inte specifikt frågat honom om vad han tycker om ljudkvaliteten vid musiklyssning. Vet att han lyssnat en del på radio med den.. Ska höra lite med honom och återkomma med något slags uttalande.. *ler*
Såg för några månader sedan att Ellos (!) sålda Q2 för 1300:- tror jag det var. Som ett tips..
//PJ
EDIT: Kostade inte 1300 där längre, men som SLipsten skrev i någon tidigare finns den för det priset på CDON.
Såg för några månader sedan att Ellos (!) sålda Q2 för 1300:- tror jag det var. Som ett tips..
//PJ
EDIT: Kostade inte 1300 där längre, men som SLipsten skrev i någon tidigare finns den för det priset på CDON.
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)
Jag hörde mig för lite med honom, Q2 är ju (trots två lurar) bara mono, basen var heller kanske inte något att höja på ögonbrynen för, men volymen räcker till för att kunna höra vad som sägs på radion över i "gott och väl laglig motorvägsfart". Med tanke på fartvinden och övrigt brus i hjälmen så tycker han inte att man tänker nåt på hur ljudkvaliteten är, speciellt in om man åker med proppar i öronen.
Jag kan tänka mig att ljudkvaliteten funkar utmärkt, det stora minuset är väl att det är monoljud bara.. jag har iaf inte läst nåt om att de skulle ha uppgraderat det till stereo sen den kom ut?
Jag har själv föregångaren (Cardo Scala Rider) som bara har en hörlur och man inte kan lyssna på musik med, men när man lyssnar på gps:en eller pratar i telefon så hör man utmärkt vad som sägs och över den man pratar med hör mig kanon även i 120..
Mina två cent..
Jag kan tänka mig att ljudkvaliteten funkar utmärkt, det stora minuset är väl att det är monoljud bara.. jag har iaf inte läst nåt om att de skulle ha uppgraderat det till stereo sen den kom ut?
Jag har själv föregångaren (Cardo Scala Rider) som bara har en hörlur och man inte kan lyssna på musik med, men när man lyssnar på gps:en eller pratar i telefon så hör man utmärkt vad som sägs och över den man pratar med hör mig kanon även i 120..
Mina två cent..
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Jo det var egentligen det jag menade med "öronproppar". Att man har in-ear hörlurar tillsammans med cardo-headset, sen när man vill prata pausar man musiken. Undrade bara om det ändå gick att höra från headsetet om man har hörlurar på sig.
--------------------------
2008-2010 VFR 750F -87
2010-2017 VFR 750F -90
2008-2010 VFR 750F -87
2010-2017 VFR 750F -90