Det kan jag iaf delvis tala om.Tomas skrev:Hur är den att köra? Hur står den sig mot dagens hojar?
Fråga 1. Kolla var soffan, styret och fotpinnarna sitter i förhållande till varandra. Dagens sporthojar är nästan touring i jämförelse

Fråga 2. Hyfsat bra eftersom den var rätt långt före sin tid när den kom. Men det klart att det har hänt lite på 20 år så effektmässigt har den nog inte så mycket att sätta emot.
Men här handlar det inte om att vinna Superbike utan att vara kultigast och då vinner RC30 ohotat, det skulle väl möjligen vara om det kommer upp en RC45 på samma bana. Men den hör ännu inte hemma i Classic Racing.
Har han haft den ett tag behöver det inte vara speciellt mycket. Dom var nere på ca. 60-70,000 innan dom vände. Idag ligger en fräsh på 200k eller mer.Du kanske inte är så sugen på att säga vad du gav för den?
Tillgång och efterfrågan heter det. En hoj som både är billig att försäkra för gatbruk, spöar allt i Classic Racing och dessutom har kultstatus blir dyr

Det finns ju inte så många kvar då många är kraschade bl.a. denna apsnygga Castollackade RC30 som planterades inuti en bil och har visats upp på hojmässan i både Stockholm och Göteborg.
Sorgligt slut på en fin hoj. Behöver väl knappast tilläggas att både de i bilen och hojägaren sitter och spelar harpa idag.