Slipon
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
http://www.gpartners.se/Andersson skrev:vilka säljer remus här i sverige?...sökte lite snabt nyss men hittade inget.
Det är generalagenten i Sverige. Jag hade lite kontakt med dom innan jag köpte mitt, men dom verkar inte speciellt kunniga eller intresserade när det gäller Remus. Jag kollade runt lite på nätet och visste i princip mer än dom angående slipon till vfr:en när jag ringde. Hade mejlkontakt med en kille på remus oxå men han kunde inte mer än att skicka ett infoblad. För mer info hänvisade han till just gpartners. Den bästa informationen fick jag av en tysk firma..
Skam den som ger sig...

hojlös
Annars så låter ART systemen riktigt gött..
www.checkray.se
Tyvärr så har de kursat fabriken i england men kanske om man har tur så har den svenska importören några burkar kvar.
Skulle de inte ha mellanrör kvar så har www.touring.se mellanrör till Viper som passar hyffsat till artburkarna.. Lite trångpassning är det men det funkar. (Har så på min)
Låter kanon men lite synd att katalysatorn är med och dämpar...
www.checkray.se
Tyvärr så har de kursat fabriken i england men kanske om man har tur så har den svenska importören några burkar kvar.
Skulle de inte ha mellanrör kvar så har www.touring.se mellanrör till Viper som passar hyffsat till artburkarna.. Lite trångpassning är det men det funkar. (Har så på min)
Låter kanon men lite synd att katalysatorn är med och dämpar...

Sitter ett högdraget micron på min, jag tycker det låter kanon! Har iofs inte så mycket att jämföra med, köpte ju hojen nyss och pipan satt på. Eftersom den är direktimporterad så besiktade försäljaren den till mig MED slionet på utan några problem. Men det låter ändå härligt mullrigt! Jag kommer inte byta iaf!Andersson skrev:Hmm...jag såg en film med en VFR med micron på...det lät ju ganska okej det me...blir not till att leta upp en återförsäljare för dessa brukar istället.

VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Kawazaki Z500 -81 (gråmet. till salu)
Jo kom igen nu!....sälj det till migPerJohan skrev:Sitter ett högdraget micron på min, jag tycker det låter kanon! Har iofs inte så mycket att jämföra med, köpte ju hojen nyss och pipan satt på. Eftersom den är direktimporterad så besiktade försäljaren den till mig MED slionet på utan några problem. Men det låter ändå härligt mullrigt! Jag kommer inte byta iaf!Andersson skrev:Hmm...jag såg en film med en VFR med micron på...det lät ju ganska okej det me...blir not till att leta upp en återförsäljare för dessa brukar istället.

Du skulle inte kunna ta en bild på det så man får se på närmare håll?...är det oval kolfiber du har?
Hojen såld
Hehe.. Jag är nog tyvärr svårövertalad till att sälja det!Andersson skrev:Jo kom igen nu!....sälj det till mig![]()
Du skulle inte kunna ta en bild på det så man får se på närmare håll?...är det oval kolfiber du har?

Och japp, oval kolfiber är det!
VFR800 -98 (röd, högdraget micron)
Najs!....nu måste jag hitta någon som säljer sånt bara, vet någon vilka som säljer micron i sverige?PerJohan skrev:Hehe.. Jag är nog tyvärr svårövertalad till att sälja det!Andersson skrev:Jo kom igen nu!....sälj det till mig![]()
Du skulle inte kunna ta en bild på det så man får se på närmare håll?...är det oval kolfiber du har?Har tyvärr ingen bättre bild på det, skulle gärna ta en bild på det, men jag vetefan hur jag ska få upp det på den här sidan bara.. Lägger in en annan avatar dock, men man ser nog inte mycket mer på den..
Hojen såld
http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=288PerJohan skrev:Hehe.. Jag är nog tyvärr svårövertalad till att sälja det!Andersson skrev:Jo kom igen nu!....sälj det till mig![]()
Du skulle inte kunna ta en bild på det så man får se på närmare håll?...är det oval kolfiber du har?Har tyvärr ingen bättre bild på det, skulle gärna ta en bild på det, men jag vetefan hur jag ska få upp det på den här sidan bara.. Lägger in en annan avatar dock, men man ser nog inte mycket mer på den..
och för er som vill ha micron dämpare så kan jag rekommendera denna sidan där alla dämpare som micron gör till vfr 800 finns... sidan är dock till för 98-01, men det är bara och backa till huvudsidan och göra en ny sökning.
Det finns ju en herrans massa och hittar man en vaken importör av micron i sverige så är det ju bara att ange produktnummer och beställa hem.
En kul grej är att de säljer matchade CDI boxar, finns högst upp på listan.
http://store.micronexhaust.com/index.ph ... el=VFR-800
Det finns ju en herrans massa och hittar man en vaken importör av micron i sverige så är det ju bara att ange produktnummer och beställa hem.
En kul grej är att de säljer matchade CDI boxar, finns högst upp på listan.
http://store.micronexhaust.com/index.ph ... el=VFR-800
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
OT:PerJohan skrev:...
Har du guldfärgade fälgar på din hoj? Är det original? Ser snyggt ut!
End of OT.
Alla har vält!
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97
Hade:
VFR 750 -95
Suzuki SV650s -99
Honda Transalp 600 -94
Förklaring: viewtopic.php?p=965#965
Har:
Bandit 1200 -97