Service och priser
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Service och priser
Tjenare!
Som ny VFR:ägare undrar jag lite. Hur ligger det till med de stora servicarna? Det är en vid 2 400 mil, men hur ser det ut sen? När kommer de stora pengatjyvarna. Min har ganska precis gått 6 000 mil och verkar, enligt papprena, vara servad varje höst med olja och det andra vanliga man finner i handboken.
Ska göra en egen service innan solen tittar fram, så jag känner mig tryggare dock.
Så, vad har jag att vänta det närmaste?
Som ny VFR:ägare undrar jag lite. Hur ligger det till med de stora servicarna? Det är en vid 2 400 mil, men hur ser det ut sen? När kommer de stora pengatjyvarna. Min har ganska precis gått 6 000 mil och verkar, enligt papprena, vara servad varje höst med olja och det andra vanliga man finner i handboken.
Ska göra en egen service innan solen tittar fram, så jag känner mig tryggare dock.
Så, vad har jag att vänta det närmaste?
Nästa "stora" service kommer vid 4800 mil (2x2400) och så vidare.PerJohan skrev:När kommer sen de stora servicearna då? Jag menar efter 2400?
Vid 1800 och 3600 mil skall även kylvätskan,bromsvätskan,kopplingsvätskan och lutfiltret bytas.
På övriga servicar är det mest kontroller.
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart
Tack för ett bra svar!Lt.Dan skrev:Nästa "stora" service kommer vid 4800 mil (2x2400) och så vidare.PerJohan skrev:När kommer sen de stora servicearna då? Jag menar efter 2400?
Vid 1800 och 3600 mil skall även kylvätskan,bromsvätskan,kopplingsvätskan och lutfiltret bytas.
På övriga servicar är det mest kontroller.
Ganska logiskt när man tänker efter...

Hedlund skrev:I Göteborg låg den mellan 3000 - 3700:-, alltså 2400-servicen.
Då byter dom all olja, tändstift och det speciella; kollar ventilerna för första gången sen fabrik, plus massa annat.
Jag vet att dom har en riktigt lång lista som dom följer, därav viktigt att verkstaden är auktoriserad.
I Kristianstad kostar den mellan 6-7000 sa en återfösäljare till mig... Den verkar knepig som fan! Allt verkar rivas ner för att kollas...
Vet dock inte om det var ett försäljningsknep för att få mig till att köpa den. Den hade gått 2200 mil och de gjorde 2400 milaservicen för att sedan sälja den.
Calle
Då var den här! Det blev en -02 uttagen -04 med 1380 mil...
Serviceintervaller och åtgärder står med i verkstadshandboken som finns att ladda ner i mekforumsdelen här... här är iaf den för årsm: 98-01: http://downloads.hondatech.info/Moto/Ho ... Manual.zip