Ny Sabmag Scandinavia hemsida

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Ny Sabmag Scandinavia hemsida

#1 Inlägg av Tyrannosaurus »

Sabmag Scandinavias nya hemsida är klar och ligger på nätet http://www.improvelife.info/sabmag

Den har en del likheter med den gamla sidan, men det mesta är uppdaterat och ni kommer att se att den numera liknar mindre en "klubbsida" och mer en samlande infosida.
Idén är alltså att det ska vara en ren infosida där jag kan lägga upp diverse intressanta artiklar, nyheter, länkar, träffinfo mm.

Välkomna! :D
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

Lite mer info för att undvika missförstånd

#2 Inlägg av Tyrannosaurus »

Sabmag Scandinavia är ingen klubb i vanligt bemärkelse, har aldrig varit det och kommer inte att bli det i framtiden heller.

Men det är registrerat som en Honda märkesklubb och kan därför användas som kännetecken. Alla Honda V4 ägare som själva vill är alltså automatiskt "medlemmar" i Sabmag och kan dra ev. fördelar av det. Medlemsavgift finns inte och har aldrig funnits.
Enda kravet (förutom att man äger en Honda V4 förståss) som är uppsatt av Sabmag community grundarna i USA är att namnet och märket inte får används i kommersiella syften.

Vad folk anser om Sabmagmärket (snyggt eller fult) är ointressant, men fakta är att det har funkat och är ganska känt som samlare sedan 1982 så det är synd att skrota det (prova att söka på "sabmag" så får ni se).
Under en period togs det fram speciella Sabmag Scandinavia tröjor och klistermärken, men dom är slutsålda sen länge och några nya är inte planerade. För den som gillar märket finns produkter att köpa från Exiled Angel i USA på ungefär liknande villkor som Hennings VFR-tröjor (inget konkurrensförsök och info om båda finns Här http://improvelife.info/v65/sabmag.htm ).

Sabmag är alltså en slags identifikation för ägare, hojar (både klassiska och nyare) och hemsidor med inriktning på Honda V4. Syftet med den nya Sabmag Scandinavia sidan och Webringen är att vara en faktasamlare och knytpunkt, "that's it".

Om man letar efter en "riktig" märkesklubb i Sverige för Honda V4 så är det förgäves, för det finns inte. Det närmaste vi kommer är Classic Honda V4 Club (CHVC) i Norge http://www.honda-v4.com och VFR Club i Danmark http://www.vfr.dk

Vad det gäller VFR-forumet så föreslog jag för en tid sen ett slags "samarbete" eftersom det är dumt att försöka uppfinna hjulet igen. Henning var väl inte helt avvisande till det men ville inte leka "klubb" vilket jag håller med om.
Kort sagt, det är Hennings forum och han gör vad han vill med det. Jag kan bara tipsa att dels lägga in en liten Sabmag logga någonstans som visar att det är en del i Honda V4 communitien (betyder inget annat är just en logga) och gärna ansluta till Webringen (om det går) som sannolikt kommer att generera mer trafik.

För er som undrar så står Sabmag kort och gott för Sabre (= sporttouring), Magna (= custom) och Interceptor (= sport, vilket inkluderar VFR). "R" hojarna VF1000R, RC30 osv. har inga tilläggsnamn.
Senast redigerad av Tyrannosaurus den fre feb 23, 2007 20:26, redigerad totalt 1 gånger.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#3 Inlägg av Henning »

Hej!
Vi har en sida med länkar, det är klart vi kan lägga en SabMaglogga där!

Jag är öppen för all form av vettigt SabMarbete klubbar oh sidor emellan. :)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#4 Inlägg av Tyrannosaurus »

Bra! Kör hårt :)

("Senast ändrad av Tyrannosaurus..." ovan = bara lite stavningsjustering)
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
Lt.Dan
Medlem

#5 Inlägg av Lt.Dan »

Vet inte vad jag ska säga....
Jag uppskattar dina inläg, roliga att läsa.
Men det känns bara som att du är ute efter att jaga medlemmar till sabmag...
Du får rätta mig ifall jag har fel, no ofence...

-Daniel
VFR800-06 Svart, Hornet 600FS-01 Svart

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

Lt.Dan skrev:Vet inte vad jag ska säga....
Jag uppskattar dina inläg, roliga att läsa.
Men det känns bara som att du är ute efter att jaga medlemmar till sabmag...
Du får rätta mig ifall jag har fel, no ofence...

-Daniel
"No offence taken".

Jag skrev en långt svar och allt försvann. Skitkul :x :evil:

Men nej, jag försöker inte ragga "medlemmar", läs ovan och kolla http://www.sabmag.org
Sabmag är en faktabank med en egen "husmek" (Dave Dodge). Vill du dra fördel av det? Varsågod! Inte? Slipp!

Sorry för min korsta ton, men jag surande "lite" när hela mitt inlägg försvann i cyberspace.

Får se om det här blir kvar eller ska man behöva säkerhetkopiera varenda fjärt? :x
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Skriv svar