Ja, ja... Ni får väl ha er unika motorcyklar på pedistal i vardagsrummet, så kommer jag att fortsätta att ta ut dem i verkligheten,Henning skrev:Just!tersan skrev:Det är skillnad på motorcyklar och motorcyklar!
/H

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Ja, ja... Ni får väl ha er unika motorcyklar på pedistal i vardagsrummet, så kommer jag att fortsätta att ta ut dem i verkligheten,Henning skrev:Just!tersan skrev:Det är skillnad på motorcyklar och motorcyklar!
/H
På tal om "unika motorcyklar i vardagsrummet". Det var en kille i stan som köpte en NR750 när den kom -92. Efter ett par säsonger när man såg honom lite då och då med ett stort brett leende försvann han som det verkar för gott och jag har tre teorier vad som kan ha hänt.adrian_vg skrev:Ja, ja... Ni får väl ha er unika motorcyklar på pedistal i vardagsrummet, så kommer jag att fortsätta att ta ut dem i verkligheten,Henning skrev:Just!tersan skrev:Det är skillnad på motorcyklar och motorcyklar!
Jag tror inte Ténerén och Tigern är större än XLV:n och dom kan du få köra sönder bäst du vill. Men XLV:n ger duadrian_vg skrev:En Téneré eller en super-dito och Triumph Tiger är rätt coola också, men så ohyggligt stora. Det brukade stå en Tiger på samma plats där jag parkerade min hoj utanför jobbet, och den Tigern hade banne mig en sitthöjd på 1,5m. Minst!
Varför ska de vara så himla stora för??
Kollade lite på Blocket på afrikatvillingar, och de verkar var ganska dyra de också! Har någon av er koll på vilken årsmodell som är minst felbenägen?Tyrannosaurus skrev:Egentligen ska man vara lite finkänslig med "negertvillingen" (oops, den kallades faktiskt så innan ordet blev tabubelagt) också för det är inte heller någon dussnhoj, men den är inte lika ovanlig och unik som XLV.
Lägre?? Allvarligt? Har inte hittat siffror på sitthöjd någonstans...Henning skrev: XLV satt jag på för ett par dagar sedan. Den är lägre än XL600R.
Vad jag vet har den aldrig varit behäftad med några speciella fel och den har inte ens ändras speciellt mycket genom åren. Det var väl mest kosmetiskt och att den något år fick en ganska avancerad färddatorliknande trippmätare.adrian_vg skrev:Kollade lite på Blocket på afrikatvillingar, och de verkar var ganska dyra de också! Har någon av er koll på vilken årsmodell som är minst felbenägen?Tyrannosaurus skrev:Egentligen ska man vara lite finkänslig med "negertvillingen" (oops, den kallades faktiskt så innan ordet blev tabubelagt) också för det är inte heller någon dussnhoj, men den är inte lika ovanlig och unik som XLV.
Skum inställning? Är det budgivningspolicyn du tänker på? Det är helt rätt inställning om man vet vad man har, men annars också. Vill man pruta så gör man det på plats. Att pruta via telefon innan man ens har sett hojen, bilen eller vad det än gäller är ett ofog.Tycker att denna killen på Blocket har en skum inställning, fast färgerna är rätt!
Fördelen med "ökenkryssaren" framför framför "bergskryssaren" är att den förstnämnda är lite mer oöm med bl.a. en riktig hasplåt i aluminium som dessutom är av jätteformat. Transalpens s.k. "hasplåt" är av plast och det räcker nog med en "hasning" så är den väckÅ andra sidan, att ha en ökenkryssare för att pendla ToR-jobbet (typ 1,5-2mil), känns lite väl krystat. En tidig Transalp verkar lite vettigare isf känns det som. Det jag har börjat titta på är alltså en tvåcylindring historia, om det inte redan framgått.
Ja, han tar bara bud om de är högre än utropspris. Blocket är ingen auktionssajt. Man betalar priset säljaren satt ut, eller förhandlar ner det om möjligt.Tyrannosaurus skrev:Skum inställning? Är det budgivningspolicyn du tänker på?
Alltså, hur attraktiv är en Afriva Twin egentligen?Tyrannosaurus skrev: Det är helt rätt inställning om man vet vad man har, men annars också. Vill man pruta så gör man det på plats. Att pruta via telefon innan man ens har sett hojen, bilen eller vad det än gäller är ett ofog.
Har haft min andel av "köpare" som mest kommer för att dissa fordonet jag säljer och för att framhålla hur bra deras är... Man kan aldrig veta vilken sort kunden är innan man står där.Tyrannosaurus skrev:När jag ska sälja bilen kommer "sista-priset-kompisar" inte över min tröskel
Det förstås, men jag har inte tänkt hasa nånstans. Vägen till och från jobbet är inte speciellt bergig eller så.Tyrannosaurus skrev:Fördelen med "ökenkryssaren" framför framför "bergskryssaren" är att den förstnämnda är lite mer oöm med bl.a. en riktig hasplåt i aluminium som dessutom är av jätteformat. Transalpens s.k. "hasplåt" är av plast och det räcker nog med en "hasning" så är den väck
Det hänger på köparna. Afrika Twin har lite kultstatus över sig, det säljs inte speciellt många och är det många som vill ha den kan det bli budgivning trots att Blocket inte har auktion. Men då kan man ha auktion privat iställetadrian_vg skrev:Ja, han tar bara bud om de är högre än utropspris. Blocket är ingen auktionssajt. Man betalar priset säljaren satt ut, eller förhandlar ner det om möjligt.
[...]
Alltså, hur attraktiv är en Afriva Twin egentligen?
Jodå, det där kan man ofta höra redan på telefon när dom börjar snacka om "sista priset", "ey-chompis" och "bråschan". Då är det bara att vara iskall och håll fast stenhårt på priset så ledsnar dom¨snart.Har haft min andel av "köpare" som mest kommer för att dissa fordonet jag säljer och för att framhålla hur bra deras är... Man kan aldrig veta vilken sort kunden är innan man står där.
Det finns en som både har V-Twin, har pulver och är lätt. Det är Highland. Men då får du ta fram stora lädret för dom är snordyra även begagnade, man jävligt braNackdelen är att den, och de flesta andra offroadare, är tyngre än en XL600R, dessa är så in i bomben lätta även fulltankade! Det jag mest är ute efter är mer pulver i motorn och en låg/lägre sitthöjd.
Talar vi Honda nu? Kan inte påminna mig om jag nånsin sett nåt Higland-aktigt nånstans.Tyrannosaurus skrev: Det finns en som både har V-Twin, har pulver och är lätt. Det är Highland. Men då får du ta fram stora lädret för dom är snordyra även begagnade, man jävligt bra
Jäpp. Deras första modell hette Outback.adrian_vg skrev:Googlade lite, menar du en sån här? Verkar svensk... Vad hände med Husaberg?Tyrannosaurus skrev: Det finns en som både har V-Twin, har pulver och är lätt. Det är Highland. Men då får du ta fram stora lädret för dom är snordyra även begagnade, man jävligt bra
Va' tusan, kan inte intalienarna göra egna offroadare??Tyrannosaurus skrev: Husaberg har jag för mig är sålt till Cagiva eller nåt.
Sorry för att jag drar upp en gammal tråd, men ska sälja min och gjorde en sökning på "xlv750r köpes" ochh hittade denna....adrian_vg skrev: Var hittar man såna att köpa?
Slösurfade på Hennings blog och hans drömhojjar medan jag väntade på att en dator skulla ghostas klart och fastnade på XLV:n.
Kommer XLV-maskiner någonsin ut på exvis Blocket? Kan inte för mitt liv påminna mig om att jag nånson sett en beggad till salu...