Conseal skrev:Snygga bilder ...
Håller med, snygga bilder... Men...
Det är inte meningen att vara elak och jag vet att det är en jubileumsmodell, men det hjälper inte - när jag ser den (bilder eller IRL) får jag en känsla att Honda har tagit två hojar (en röd och en silver) och satt ihop dom
Rött och silver är förvisso snyggt ihop, men jag hittar inget linjespel i den här. Är det en röd hoj med silverkåpa eller en silverhoj med röd tank och bak eller något mittemellan?
Undrar hur Honda tänkte.
- "Nu har vi byggt en snygg röd VFR800 med silverfälgar... Ja visst ja, det är 50-års jubileum och chefen sa ju att vi skulle ha något speciellt... Få se nu... Vi hänger dit en silverkåpa, lite andra emblem åså en gul rand så det skär sig ordentligt då ser den ju speciell ut"
Som tröst kan jag ju tala om att det är fler hojmärken som har gjort så. Jag kommer inte ihåg alla, men en polare köpte för många år sen en BMW K100RS M-jubileumsmodell. Det som skilde den från dom vanliga modellerna var att den var svartlackad (även kåpglaset) och hade ett litet "M"-märke fram och bak.
På BMW:s bilspråk brukar "M" betyda "himpa-wimpa"-bilar med en massa trim, häftigare stötdämperi, ball inredning, kjolar, spoilers och styling. På samma företags mc-språk betydde det svart lack