Hej allihopa
Är en kille i mina bästa år, som för stunden råsuktar efter en VFR 800.
Vi får se om ca 2 månader. För närvarande kör jag en CBF600A,
som faktiskt är ypperlig i stadstrafik (läs Stockholm).
Är det något ni vill veta så är det bara att fråga!
B. Wolf
PS: Man kanske inte får vara med om man inte har en VFR??
Brother Wolf Hmmm...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Brother Wolf
- Donator 2009
Re: Brother Wolf Hmmm...
Det är nog fler än du som är här ,och inte har en vfr,eller hur Henning ?Brother Wolf skrev:
PS: Man kanske inte får vara med om man inte har en VFR??

- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Problemet är inte inköpet av en ny eller "ny" hoj utan när den ska försäkras, och får skattehöjarmoderöderna sin vilja igenom lär man behöva vara miljonär för att betala försäkringen.
Jag lär jag väl klara mig eftersom hojen har fyllt 20 år och därmed klassar in som "Classica" hos Bilsport & MC.
Men det är väl ingen överdrift att jag funderar lite då och då över något nyare. Speciellt om Honda skulle släppa sin omtalade himpa-wimpa-maskin med V5:a eller V6:a. Men man vill nog inte veta vad en sån skulle kosta att försäkra. Sen vill man gärna ha lite soppa också för sitta och torrbryta i garaget är inget kul
T.o.m. min raceripolare och kör Gixxer FRAD(?) snackar nu om att börja köra Baader Meinhof Wagen för att få ner försäkringspengarna, kunna åka mer och ändå ha en helt ny hoj.
Kolla på skoj vad någon ny RRRRR hoj kostar för enbart trafik. Sen kanske man skrotar och får inte ut en spänn.
Jag kollade för ett tag sen försäkringen på en rolig och udda sporthoj som jag gillar och inte är någon dussinmoppe, nämligen RC30. Den kom 1988, har aldrig varit någon tussilagohoj, rätt ovanlig och är därmed inte så olycksdrabbad (förutom han som "parkerade" både sig själv och den fina Castrol lackade "Fast by Sköld" RC30:n inuti en bil). Dessutom har jag själv fyllt 30
Men det var inte billigt ändå. Man kan iofs vänta till 2008
Jag lär jag väl klara mig eftersom hojen har fyllt 20 år och därmed klassar in som "Classica" hos Bilsport & MC.
Men det är väl ingen överdrift att jag funderar lite då och då över något nyare. Speciellt om Honda skulle släppa sin omtalade himpa-wimpa-maskin med V5:a eller V6:a. Men man vill nog inte veta vad en sån skulle kosta att försäkra. Sen vill man gärna ha lite soppa också för sitta och torrbryta i garaget är inget kul

T.o.m. min raceripolare och kör Gixxer FRAD(?) snackar nu om att börja köra Baader Meinhof Wagen för att få ner försäkringspengarna, kunna åka mer och ändå ha en helt ny hoj.
Kolla på skoj vad någon ny RRRRR hoj kostar för enbart trafik. Sen kanske man skrotar och får inte ut en spänn.
Jag kollade för ett tag sen försäkringen på en rolig och udda sporthoj som jag gillar och inte är någon dussinmoppe, nämligen RC30. Den kom 1988, har aldrig varit någon tussilagohoj, rätt ovanlig och är därmed inte så olycksdrabbad (förutom han som "parkerade" både sig själv och den fina Castrol lackade "Fast by Sköld" RC30:n inuti en bil). Dessutom har jag själv fyllt 30

Men det var inte billigt ändå. Man kan iofs vänta till 2008

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Tyrannosaurus skrev:
Du har inte varit nere i ditt garage på ett tag va?
Kika under skynket och få en chock. Jag fick det i vilket fall.

P.s Säg inte att det va jag som skvallra.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se