Heh, inbilla dig inget. Edwin är bra när den är på "rätt" humör.tersan skrev: Jahadu... låter som glapp i nån anslutning nånstans, eller nån oxiderad kontakt som inte vill vara med vid dåligt väder. Antingen utrustar du dig med kopplingsschema och går igenom allt från början, eller också felsöker du bakvägen nästa gång den inte startar: har du inte gnista och stiftet är ok, kolla tändkabeln, är den ok så kolla spolen (eller vad som nu finns innan tändkabeln på en sån där hoj...) etc etc.
Eller sälj den billigt till mig!
Skrev aldrig i förra inlägget att jag åkte till Lelles och skaffade ett nytt standardstift för Edwin. Det gamla skruvade jag ur för hand utan verktyg; det satt inte speciellt bra (Hej Henning!).
När jag skulle skruva i det nya inser jag att jag har ingen 18mm-tändsstiftsnyckel bara 16 och 21, så det blev till att åka till Biltema som hade en passande hylsa. Väl hemma inser jag att fattningen på hylsan är "mellanfyrkanten" och inte den stora på 1/2-tum eller den lilla på 3/8(?) tum. Stilla svärjande och med fler tankar på att bara ge upp och sälja av hela skiten provade jag några andra hylsor på tändstiftshylsan och kunde med lite pillande få i det nya stiftet.
Kickade på utan framgång.
Gick in igen och läste lite till i mekmanualen och hittade en referens till ett tändstift man kunde använda om man mestadels ska köra i kallt klimat, typ under fem plusgrader. Sagt och gjort, åkte till Lelles igen och köpte det kallare stiftet och skruvade i det.
Kickade lite med dekomp på, slog på tändningen och kickade en gång. Och nu startade den. Edwin får en chans till. PM:ar dig om jag vill sälja av Edwin i morgon morgon.

Vem fanken behöver en italiensk motorcykel att skriva små historier om när man har Edwin... Det blir inte fnattigare än så här.