Ehh, hur tänker du nu? 9000 och 9-5 har inte samma chassie. Eller var det ironi?Qwerty skrev:Samma chassie som 95an. Så den är nog hållbar än idag.mange_900 skrev:Har en fin 9000 aero å sälja om det är någon som vill åka riktig saab

Moderator: adrian_vg
Ehh, hur tänker du nu? 9000 och 9-5 har inte samma chassie. Eller var det ironi?Qwerty skrev:Samma chassie som 95an. Så den är nog hållbar än idag.mange_900 skrev:Har en fin 9000 aero å sälja om det är någon som vill åka riktig saab
Det är verkligen inte samma chassie som 95an.Qwerty skrev:Samma chassie som 95an. Så den är nog hållbar än idag.mange_900 skrev:Har en fin 9000 aero å sälja om det är någon som vill åka riktig saab
Kan då inte hålla med dig om att priserna på en beg. 9-5 är höga,man får ju ruskigt mycket för pengarna om man väljer en sådan.Qwerty skrev:Saab eller Volvo.
Inte en chans i helvetet hos mej. Maken till överprisade bilar får man leta efter. Törstiga och dyra i service är dom båda. Vill minnas att S60in kosta 4500:- på service konstant.
Qwerty skrev:Ställ in siktet på BMW eller VW eftersom att du inte gilla japs. Dessa bilar tål mil och går snålt och fint.
Här håller jag med fast nu är det 3000 mils intervaller på både bensinare och diesel.Qwerty skrev:Varför inte en Opel, går ganska så snålt, bra motor och låda. Diesel har väl 5000mil intervall på service. Bensinarna 3000mil.
På den tiden jag körde taxi hade vi en Volvo 960. När det började bli gammal blev det en V70. Jag och åkarn hade starka planer på att byta ut Volvoemlemen mot Ford-dito (Ford V70), bara för att...Conseal skrev:kan meddela att Volvo suger i servicekostnad .. Ford ligger bra på den fronten.
Händer bara i JapanTyrannosaurus skrev:
På tal om "backe ner", kolla det här
http://www.youtube.com/watch?v=YDBDkVI0Cn4
Ironi därav smilsnubben efter.T-PWR skrev:
Ehh, hur tänker du nu? 9000 och 9-5 har inte samma chassie. Eller var det ironi?
T-PWR skrev:
Kan då inte hålla med dig om att priserna på en beg. 9-5 är höga,man får ju ruskigt mycket för pengarna om man väljer en sådan.
Volvos servicar kan jag inte uttala mig om, saaben ligger mellan 1500:- för en liten service och upp till 6000:- för 11.000 mila servicen.
BMW är humana, dock inte billiga. Men få rycker på ögonbrynet att det står 12-15k mil.T-PWR skrev:Qwerty skrev:
Så du menar att dessa bilar är billigare att äga och serva då??
Det va ju sorgligt. Fast 5000 är nog lite överdrivet. Bromsarna lär ju behöva bytas vid varje service eller komma in i mellan.T-PWR skrev:
Här håller jag med fast nu är det 3000 mils intervaller på både bensinare och diesel.
Audis Quattrosystem är väl alltid konstant på, och inte Haldex. Haldex har väl bara Volvo, Saab och vissa Volkswagen. Möjligen också BMW och Mercedes.elias skrev:Är det någon som kör Audi?
Eftersom jag inte vet om jag kan få en tjänstebil om 1 år så funderar jag på en bil som kanske gått 8000 mil istället, köra den ett år (~6000 mil) och sen sälja. På så sätt undvika den största värdeminskningen. (?)
Jag tittar då på Audi o har en fråga. Quattron. Är 4wd konstant på den eller är det typ Halldex. Går det att köra en sån bränslesnålt?