Och nu var det min tur att välta
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Inte igen
! Den var ju nyfixad sen garagevurpan! Hoppas det löser sig bra iallafall. Men trist är det ju...

GLOBAL UPPVÄRMNING FÖRLÄNGER SÄSONGEN!
Yamaha XJ 900-83, 87-90 (första hojen, hade inte ens moppe innan...)
Yamaha XZ 550-82, 90-91
Kortare uppehåll..., 91-05
VFR 800 FI-98, 05-19
VFR 800 F-15, 19-?
Yamaha XJ 900-83, 87-90 (första hojen, hade inte ens moppe innan...)
Yamaha XZ 550-82, 90-91
Kortare uppehåll..., 91-05
VFR 800 FI-98, 05-19
VFR 800 F-15, 19-?
- Silverbitch
- Donator 2008
Bättre du än hojen!
Jag, mitt klantarsel, skulle testa motarden efter ha bytt topplocket.
Körde ut på gatan vände runt på 1:an la i 2:an drog på o den reser sig väl mycket.... Hoppar av, vrider av skenbenet där det fäster i knät. 2 operationer, 10spikar o 2 veckor på lassaretet samt 3 månader sjukskriven.
Hojen då? En liten skråma på barkbustern på höger sida styret. Fanimej bättre om hojen vart skrot o jag hel
Jag, mitt klantarsel, skulle testa motarden efter ha bytt topplocket.
Körde ut på gatan vände runt på 1:an la i 2:an drog på o den reser sig väl mycket.... Hoppar av, vrider av skenbenet där det fäster i knät. 2 operationer, 10spikar o 2 veckor på lassaretet samt 3 månader sjukskriven.
Hojen då? En liten skråma på barkbustern på höger sida styret. Fanimej bättre om hojen vart skrot o jag hel

Jonas
VFR750, XR600R Motard o en Kymco KXR
VFR750, XR600R Motard o en Kymco KXR
- Silverbitch
- Donator 2008
Idag när jag kom hem från jobbet så hade min snälla sambo sänkt hojjen för mig, nu når jag i stort sett ner med hela fotsulan i golvetvfr800 skrev:...viffern ska väl inte vara för jobbig att handera om det är marken som en annan inte riktigt når ner till ibland så kan du ju vrida "trianglarna" på bakfjädern och sänka styrkronorna 10 mm och karva ut lite skumgummi från sadeln det gör mycket![]()

Han mätte före och efter och följande blev det:
Fram före 70,3 och efter 67,6
Bak före 65,3 och efter 62,7
Han tog en runda med den också och han tyckte att den kändes ännu mer lättkörd nu.
Ska förresten ut och provköra hans Blackbird idag, det ska bli spännande!!!
Nytaget körkort!!!
VFR 800 -01 Silver
VFR 800 -01 Silver
vad kulSilverbitch skrev: Idag när jag kom hem från jobbet så hade min snälla sambo sänkt hojjen för mig, nu når jag i stort sett ner med hela fotsulan i golvet![]()
Han tog en runda med den också och han tyckte att den kändes ännu mer lättkörd nu.

- angry_buddha
- Medlem
- Kontakt:
Ja se här hade du ju redan skrivit om det ja. Jo Göran som stannade och hjälpte dig han visste inte om du behövde hjälp eller inte så han svängde runt och stannade ändå, han tänkte mest att du kanske ville ha hjälp att välta upp den. Och "Jösses" sa han så tunga var dom inte på hans tid
Tur att det gick såpass bra för dig och hojen ändå.
Hygglig sambo du har också som sänkte den lite åt dig.

Tur att det gick såpass bra för dig och hojen ändå.
Hygglig sambo du har också som sänkte den lite åt dig.

VFR 750 -89 RC24
- Excalibur105
- Donator 2010
Då blev man riktig Viffer förare idag, synd bara att damen skulle få vara med.
Svängde in på en obemannad bensinstation och skulle stanna till, rullgrus och sen sa det bara swoop och hojen låg på sidan. Damen och jag måste sett ut som fån "Vad var det som hände???" Det gick inte speciellt fort, men man blir så feg efteråt och måste på den igen på en gång för att inte få bestående men.
Surt som fan, skrapade upp framkåpan, sidokåpan, backspegeln, kåpan vid oljetråget, passagerar fotpinnen och bromshandtaget blev aningen böjt.
Satan, vi som ska ta den till Tyskland nästa vecka.
Ska höra vad försäkringsbolaget säger, den ska ändå in på 1200mila service snart så.
Får man en pins på posten nu eller?

Svängde in på en obemannad bensinstation och skulle stanna till, rullgrus och sen sa det bara swoop och hojen låg på sidan. Damen och jag måste sett ut som fån "Vad var det som hände???" Det gick inte speciellt fort, men man blir så feg efteråt och måste på den igen på en gång för att inte få bestående men.
Surt som fan, skrapade upp framkåpan, sidokåpan, backspegeln, kåpan vid oljetråget, passagerar fotpinnen och bromshandtaget blev aningen böjt.
Satan, vi som ska ta den till Tyskland nästa vecka.
Ska höra vad försäkringsbolaget säger, den ska ändå in på 1200mila service snart så.
Får man en pins på posten nu eller?

GSX1300R Hayabusa -08
Såld:Honda VFR 800 -07
Såld:Honda VFR 800 -07
-
- Medlem
Syrran som är lite kort fick tipset att gå till skomakaren och lägga till lite klack på mc-stövlarna. Det kanske är medicinen för att få ner hela fotsulan i marken? Det är ju ändå rätt skönt med ordentlig markkontakt när man stannar.Silverbitch skrev:Idag när jag kom hem från jobbet så hade min snälla sambo sänkt hojjen för mig, nu når jag i stort sett ner med hela fotsulan i golvet![]()
Det som inte dödar skadar...
Svart VFR 750 -89
Svart VFR 750 -89
-
- Donator 2010
välta
Åkte hem från jobbet igår. Startade lugnt på 1:an, i med 2:an och drar på måttligt, lägger ned åt höger på parkeringen.. och får värsta bakhjulssläppet!
Gäller att vara extra försiktig nu på hösten innan däcken blivit varma! Tyckte jag var det, men tydligen inte. Har pilot power 2CT, kräver 5 min körning för att komma upp i temp.

Re: välta
Men du lyckades hålla dig på hjulen?vfrforever skrev:Åkte hem från jobbet igår. Startade lugnt på 1:an, i med 2:an och drar på måttligt, lägger ned åt höger på parkeringen.. och får värsta bakhjulssläppet!Gäller att vara extra försiktig nu på hösten innan däcken blivit varma! Tyckte jag var det, men tydligen inte. Har pilot power 2CT, kräver 5 min körning för att komma upp i temp.
VFR 800 -02 (silver)
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...
PC3, PAIR, FLAPPER, LEOVINCE...

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Knappast, det här är ju välttråden där vi som upptagits i skaran över riktiga hojåkare kan gråta ut mot varandras axlar (bildligt talat alltså...).Tegfors skrev:Men du lyckades hålla dig på hjulen?vfrforever skrev:Åkte hem från jobbet igår. Startade lugnt på 1:an, i med 2:an och drar på måttligt, lägger ned åt höger på parkeringen.. och får värsta bakhjulssläppet!Gäller att vara extra försiktig nu på hösten innan däcken blivit varma! Tyckte jag var det, men tydligen inte. Har pilot power 2CT, kräver 5 min körning för att komma upp i temp.
VFR750F -92, grön
- Tommy Gsson
- Donator 2023
mc-online har rea på däckvärmare nu, sänkt 500:- kostar bara 1995:- paretvfrforever skrev:Åkte hem från jobbet igår. Startade lugnt på 1:an, i med 2:an och drar på måttligt, lägger ned åt höger på parkeringen.. och får värsta bakhjulssläppet!Gäller att vara extra försiktig nu på hösten innan däcken blivit varma! Tyckte jag var det, men tydligen inte. Har pilot power 2CT, kräver 5 min körning för att komma upp i temp.

Tommy.
Tommy
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
VFR800-00 GPR Sandys DJIII K&N / RCV213-S look.
VFR800-01 GPR Sandys DJIV PiperCross / Movistar look.
VTR1000SP1 SÅLD
VFR750F-88 Ferrita+Dynojet+ShindengenMosFetRegulator R.I.P
-
- Donator 2010
billigare än självrisken på vagnskadan i alla fall.. och ev karensdagar.. släppte förresten ikväll igen vid växling mellan 3:an och 4:an. Vill gTommy Gsson skrev:mc-online har rea på däckvärmare nu, sänkt 500:- kostar bara 1995:- paretvfrforever skrev:Åkte hem från jobbet igår. Startade lugnt på 1:an, i med 2:an och drar på måttligt, lägger ned åt höger på parkeringen.. och får värsta bakhjulssläppet!Gäller att vara extra försiktig nu på hösten innan däcken blivit varma! Tyckte jag var det, men tydligen inte. Har pilot power 2CT, kräver 5 min körning för att komma upp i temp.
![]()
Tommy.
ärna tro att det beror på "vridet".

-
- Donator 2010
Har faktiskt vält på lösgrus vid ett vägarbete hösten -95, så jag är kvalificerad. Att jag sprängde ett rådjur -96 räknas väl inte eftersom jag höll mig på hjulen..tersan skrev:Knappast, det här är ju välttråden där vi som upptagits i skaran över riktiga hojåkare kan gråta ut mot varandras axlar (bildligt talat alltså...).Tegfors skrev:Men du lyckades hålla dig på hjulen?vfrforever skrev:Åkte hem från jobbet igår. Startade lugnt på 1:an, i med 2:an och drar på måttligt, lägger ned åt höger på parkeringen.. och får värsta bakhjulssläppet!Gäller att vara extra försiktig nu på hösten innan däcken blivit varma! Tyckte jag var det, men tydligen inte. Har pilot power 2CT, kräver 5 min körning för att komma upp i temp.

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Rådjurskrock gör dig överkvalificerad...vfrforever skrev:Har faktiskt vält på lösgrus vid ett vägarbete hösten -95, så jag är kvalificerad. Att jag sprängde ett rådjur -96 räknas väl inte eftersom jag höll mig på hjulen..tersan skrev:Knappast, det här är ju välttråden där vi som upptagits i skaran över riktiga hojåkare kan gråta ut mot varandras axlar (bildligt talat alltså...).Tegfors skrev: Men du lyckades hålla dig på hjulen?Hojarna löstes in av f-bolaget vid båda tillfällena, fast de var fullt körbara. Plast är DYRT!

VFR750F -92, grön