Köpa Saab!
Moderator: adrian_vg
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Vi tycker om dig ändå.apex skrev:Jag har en Opel.....
Speedster

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jag har en Opel Calibra med taskig lack. Men den har 170 hkadrian_vg skrev:Vi tycker om dig ändå.apex skrev:Jag har en Opel.....
Speedster

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- adrian_vg
- Kontakt:
V6:an? Skit samma om lacken, det är en Calibra! Var nära att köpa en sån istf Volvo S40:n, men 2+2 funkar inte med mamma i baksätet på semestern. Nå, det gjorde knappt S40:n heller, men en gravsten fick iaf plats...Tyrannosaurus skrev:Jag har en Opel Calibra med taskig lack. Men den har 170 hkadrian_vg skrev:Vi tycker om dig ändå.apex skrev:Jag har en Opel.....
Speedster

===
===
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Nä en 16V (V6:an har det varit en hel del problem med vad jag har hört), men den är lite tillfixad med chiptrim, turbons fullskinn, vita mätartavlor, 17" fälgar åså.adrian_vg skrev:V6:an? Skit samma om lacken, det är en Calibra! Var nära att köpa en sån istf Volvo S40:n, men 2+2 funkar inte med mamma i baksätet på semestern. Nå, det gjorde knappt S40:n heller, men en gravsten fick iaf plats...Tyrannosaurus skrev:Jag har en Opel Calibra med taskig lack. Men den har 170 hkadrian_vg skrev: Vi tycker om dig ändå.
Tyvärr gjorde jag en tavla bara några veckor efter att jag köpt den. Jag skulle in i garaget och hade ställt den i backen ovanför med handbromsen i (trodde jag). Den hade väl inte gått i klicket ordentligt, så medan jag låste upp garaget kom bilen åkade emot mig. Det var bara att kliva undan och låta den gå in i husväggen.
Resultat: Ett trasigt lyse, sned stötfångare och ett veck på huven

Det mesta är fixat men jag behöver en ny stötfångarbalk och lack, men det kommer.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Det är väl snarare en förstörd Lotus...apex skrev:Jag har en Opel.....
Speedster

Mitt bidrag till denna tråd är att jag har haft två stycken Opel Manta A. Sen blev jag erbjuden en Saab 900 för 1500 kr en gång, men jag tyckte att det var för mycket. Den såldes sen för 5000, och köparen tyckte att det var den bästa affär han gjort

VFR750F -92, grön
- adrian_vg
- Kontakt:
Gjorde nåt liknande när jag körde hem S40:n från handlaren och skulle in i garaget. Stängde av motorn men hade drajven i. Medan jag fram till porten för att öppna märker jag att bilen sakta glider ner mot mig. Snabbt som fan sprang jag tillbaka, ryckte upp dörren och stampade på bromsen. Hade ca 20cm till godo från porten. Tajt.Tyrannosaurus skrev: Tyvärr gjorde jag en tavla bara några veckor efter att jag köpt den. Jag skulle in i garaget och hade ställt den i backen ovanför med handbromsen i (trodde jag). Den hade väl inte gått i klicket ordentligt, så medan jag låste upp garaget kom bilen åkade emot mig. Det var bara att kliva undan och låta den gå in i husväggen.
Det mesta är fixat men jag behöver en ny stötfångarbalk och lack, men det kommer.

Hjärtat bultade på rätt bra efteråt.

===
===
Haha, det är isf Lotus själva som har pajat den. Det roliga är att Opel tvingade Lotus att höja byggkvaliteten, innan de fick leverera bilar med Opelemblemet. Nya Eliser är klart bättre än S1-bilarna, vad beträffar byggkvaliteten iaf.tersan skrev:Det är väl snarare en förstörd Lotus...apex skrev:Jag har en Opel.....
Speedster![]()
VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Colin Chapman roterar säkert i sin grav... hans filosofi var ju att om bilen rasar ihop en meter efter mållinjen är den överdimensionerad.apex skrev:Haha, det är isf Lotus själva som har pajat den. Det roliga är att Opel tvingade Lotus att höja byggkvaliteten, innan de fick leverera bilar med Opelemblemet. Nya Eliser är klart bättre än S1-bilarna, vad beträffar byggkvaliteten iaf.tersan skrev:Det är väl snarare en förstörd Lotus...apex skrev:Jag har en Opel.....
Speedster![]()
Men visst har engelska och tyska bilbyggare inte riktigt samma inställning till kvalitet...

VFR750F -92, grön
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Jo det var min första tanke också, men min backe är för brant och för kort för att hinna med det.adrian_vg skrev:Gjorde nåt liknande när jag körde hem S40:n från handlaren och skulle in i garaget. Stängde av motorn men hade drajven i. Medan jag fram till porten för att öppna märker jag att bilen sakta glider ner mot mig. Snabbt som fan sprang jag tillbaka, ryckte upp dörren och stampade på bromsen. Hade ca 20cm till godo från porten. Tajt.Tyrannosaurus skrev: Tyvärr gjorde jag en tavla bara några veckor efter att jag köpt den. Jag skulle in i garaget och hade ställt den i backen ovanför med handbromsen i (trodde jag). Den hade väl inte gått i klicket ordentligt, så medan jag låste upp garaget kom bilen åkade emot mig. Det var bara att kliva undan och låta den gå in i husväggen.
Det mesta är fixat men jag behöver en ny stötfångarbalk och lack, men det kommer.La in P och drog åt handbromsen också.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Eller italienska?tersan skrev:Colin Chapman roterar säkert i sin grav... hans filosofi var ju att om bilen rasar ihop en meter efter mållinjen är den överdimensionerad.apex skrev:Haha, det är isf Lotus själva som har pajat den. Det roliga är att Opel tvingade Lotus att höja byggkvaliteten, innan de fick leverera bilar med Opelemblemet. Nya Eliser är klart bättre än S1-bilarna, vad beträffar byggkvaliteten iaf.tersan skrev: Det är väl snarare en förstörd Lotus...![]()
Men visst har engelska och tyska bilbyggare inte riktigt samma inställning till kvalitet...

"If you want to go faster, just add lightness" som han sa. Lotus hade länge flest segrar i F1, trots att de inte var med från början, vill jag minnas.
VFR800 FIX 1999
Har en fin 9000 aero å sälja om det är någon som vill åka riktig saab 

M.T.K
Kör GSXR1000 -04 en gul.
Åker BMW 728ia -96 en grön.
Körde VFR800 -98 en röd.
Billiga däckbyten
Kolla in: http://www.ok-racing.info.se/
Kör GSXR1000 -04 en gul.
Åker BMW 728ia -96 en grön.
Körde VFR800 -98 en röd.
Billiga däckbyten
Kolla in: http://www.ok-racing.info.se/
Jag har ännu inte köpt ny bil. Behöver den i mitten av december, så jag väntar ut alla som blivit fattiga på börsen... 
Just nu kollar jag på allt! Ska provköra en Volkswagen Jetta så snart jag får möjlighet. 9-5:orna dyker duktigt nu med. Både bra o dåligt. Har en 05:a med 2.3T som gått 5200 mil på kroken nu. 134 000:-
Riktigt fint skick. Undrar bara vad en sån drar med mina pendlingsmil.

Just nu kollar jag på allt! Ska provköra en Volkswagen Jetta så snart jag får möjlighet. 9-5:orna dyker duktigt nu med. Både bra o dåligt. Har en 05:a med 2.3T som gått 5200 mil på kroken nu. 134 000:-
Riktigt fint skick. Undrar bara vad en sån drar med mina pendlingsmil.
Samma chassie som 95an. Så den är nog hållbar än idag.mange_900 skrev:Har en fin 9000 aero å sälja om det är någon som vill åka riktig saab

VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se