David Silver Spares i Brittanien har ett BSM som ser snyggt ut med high-mount, och har dessutom high-mountbiten till salu också. Enl handlaren passar avgasröret bara med BSM-dämparen. Min fråga är hur det egentligen är med mellanbiten mellan dämpare och vikut-biten. Var får man egentligen tag på dessa? Jag har kollat runt en del, men den enda jag hittat som faktiskt säljer mellanbiten är just David Silver Spares och då för BSM-dämparen.
Nån som vet mer om detta?
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
diVid skrev:Jag beställde Staintune från ett företag i Scottland. Finns även en återförsäljare i Tyskland.
Hej,
Har du länkar till de säljarna i Skottland och Tyskland?
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Lycka till med köpet! Du kommer att vara ensam i stan med bästa soundet!
Juste, tack!
Jag var intresserad redan tidigare av ett high-mount och kollade en del på BSM. Sen hittade jag ett klipp på Youtube med en VFR800 och ett Staintunesystem. Jösses...! Basen människa! Den basen!
Uppdatering: Förresten, har du ett high-mount för din Staintune?
Ah, ignorera: "Jag kör med Staintune High pipe".
Annan fråga; ingick high-mountbiten (biten precis innan dämparen som svänger upp nerifrån fotpinnarna), eller måste det skaffas separat?
Sporttouring.com erbjuder "headers" och "collectors", men är osäker på terminologin där.
===
Hej!
Har en high-pipe. Röret är komplett med alla delar du behöver för att montera i alla fall för en 01:a. Headers och collectors? Låter som något till 02:or och framåt... osäker dock...
diVid skrev:Hej!
Har en high-pipe. Röret är komplett med alla delar du behöver för att montera i alla fall för en 01:a. Headers och collectors? Låter som något till 02:or och framåt... osäker dock...
Mejlade en snubbe som säljer Staintune i USA. Han lovade att kolla.
Återkommer.
===
"the Staintune part is the muffler which includes a collector pipe
down to the collector box by your right footpeg. The collector itself and
the headers (the 4 parts that enter the engine) are not included."
Förutom ljuddämparen ingår alltså en sk "collector"-pipa. Själva kollektorpipan och grenrören ingår inte.
HTH.
Nu ska frun och jag diskutera utgifter... Får se om det blir en Staintune eller inte...
===
Tegfors skrev:Lycka till!!! All välgång i den kommande diskussionen.....
Tack. Tror jag kommer att behöva det. Strategin är att erbjuda någon sorts motprestation från min sida, vad det nu månde bli...
===
Excalibur105 skrev:Erbjud en spa-weekend, damen kommer att bli som tokig och du kommer undan med den större summan själv
Bra tips! Tack.
Diskmaskinen ska betalas denna månad. FÅr se hur mycket som blir kvar när alla utsugare fått betalt, och om det är tillräckligt för att köpa ett Staintune i år.
===
Excalibur105 skrev:Erbjud en spa-weekend, damen kommer att bli som tokig och du kommer undan med den större summan själv
Bra tips! Tack.
Diskmaskinen ska betalas denna månad. FÅr se hur mycket som blir kvar när alla utsugare fått betalt, och om det är tillräckligt för att köpa ett Staintune i år.
Va?? Har du köpt din diskmaskin?? Jag hittade min på krogen
Bra tips! Tack.
Va?? Har du köpt din diskmaskin?? Jag hittade min på krogen
Donner skrev:Va?? Har du köpt din diskmaskin?? Jag hittade min på krogen
Den är gammal Donner.
@Vfr800: Hmmm... Kanske inte min vanligaste replik.
Nej, men seriöst, det är väldigt mycket just denna månad. Frun bröt av en nyckel i lghdörrs-låset också häromdan och nyckelfirman ville via hyresvärden ha en massa pengar för utryckningen för att pilla ut biten som var kvar. Jag anser att denna service ingår i hyran, men... Sen håller frun på att ta körkort (B), och det kostar ju en del.
En Staintune är lite lyx och kanske inte helt nödvändigt (än!) jmfm allt annat. Ja, ni vet, familjen går före.
===