temp
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Re: temp
Min visade härom året 39,6 och då var jag rejält dålig.David_N skrev:Min har temp mätare har många ggr kommit upp till 102 grader
102, då måste du ha mått riktigt pyton
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
På 'nyare' vfr's (om man nu räknar min 03a dit) så kan den nog gå upp ganska högt, 104 grader i rödljuset en solig dag har jag sett (å då går ju fläkten för fullt). Vid ca 120 tror jag varningarna börjar flascha på instrumentpanelen
----------------------------------------------
Picture it now, See just how,
The Lies and Deceit gain a little more Power
Picture it now, See just how,
The Lies and Deceit gain a little more Power
Va ute och nattvandra i går kväll med hojen. Vi åkte ettan, tvåan på gångvägar och smög igenom bostadsområden. Tror min temp låg konstant över hundra grader, på en normal sval kväll.
Så det är helt normalt.
Så det är helt normalt.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
En gissning varför vfr blir snabbt (för)varm borde vara de längsgående kylarna som borde bli mer beroende av fartvind för att fungera än "normalt" monterade.
Något som är dumt är att min -00 måste ha tändningen på för att fläkten skall snurra, känns lite dumt att bara stänga av hojen och gå när den är över 100C och stänga av fläkten.
Något som är dumt är att min -00 måste ha tändningen på för att fläkten skall snurra, känns lite dumt att bara stänga av hojen och gå när den är över 100C och stänga av fläkten.
-------------------------------------------------------
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
VFR 800Fi -00, CB 750 -99, Beta 260 -91
hojridemc.com
bbmc.se
Stämmer bra det. VFR är kända för att vara varma vid krypkörning.yxan skrev:En gissning varför vfr blir snabbt (för)varm borde vara de längsgående kylarna som borde bli mer beroende av fartvind för att fungera än "normalt" monterade.
Något som är dumt är att min -00 måste ha tändningen på för att fläkten skall snurra, känns lite dumt att bara stänga av hojen och gå när den är över 100C och stänga av fläkten.
Inte alls dumt, det lilla batteriet du har duger till start, inte mer. Skulle fläktarna gå förfullt i 5min med ett halvdåligt batteri, så får du rulla igång.
Samt att utan rotation på vattnet så kyler bara fläktarna vattnet i kylarna, inte i motorn där det behövs. Då skulle du behöva en elektrisk vattenpump med och den tar ju ström den med.
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se