Kommande helg ska jag troligen göra något jag inte har gjort på länge. Jag ska åka på en kommersiell mc-träff (ok jag har varit på HondaSkoj men det räknar jag inte riktigt eftersom jag är funkis där).
Det är Mc-dagarna, Gränsö Slott, Västervik 24-27 juli som jag har tankar på att besöka. Jag har aldrig varit där förr så det blir isf första gången. Vi får se om man blir nöjd eller besviken. 600 spänn för hela helgen inkl. alla entréer och camping är dyrt men inget överpris. Frågan är vad dom tar för käket och pilsnern.
Helgen därefter däremot är det dags för årets höjdarträff. Dacketräffen i Virserum 31 juli - 3 augusti.
Kan varmt rekommenderas, ligger mitt i stan (stad? nåja, orten

Träffen firar 25-års jubileum och arrangörsklubben Virserums MCC meddelade förra året att dom tänker ta i ordentligt. Med tanke på att det var en riktig höjdare förra året, bra arrangerat, två kanonbra band, mycket folk trots växlande väder (fr.o.m. lördag em. var det kanon) så kan jag bara tänka mig hur det kan bli i år. Jubileum och av allt att döma verkar det bli höjdarväder.
Ett tips bara, kom i tid om ni vill ha bra tältplatser då det brukar bli rätt fullt. Dom sa att dom ska utöka lite till i år, men parken där träffen ligger har trots allt begränsad storlek. Själv lär jag åka direkt från Västervik, kanske via "GalneTysken" som några av er träffade på 2:a dejten som bor i närheten.