Ljuddämparupphängning
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- fbkforever
- Donator 2010
Ljuddämparupphängning
Någon som vet var man kan få tag i en upphängning till en ljuddämpare? Kanske det finns någon typ av universalklämma?
VFR750F-90 såld!
Re: Ljuddämparupphängning
Jag har bara en gummerad rörklämma modell större på min ljuddämpare, vet inte vart den e köpt för dämparen satt på när jag köpte hojen.fbkforever skrev:Någon som vet var man kan få tag i en upphängning till en ljuddämpare? Kanske det finns någon typ av universalklämma?
Halmstad. Halland
Den är Röd & fin
Den är Röd & fin
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Men hur snyggt är det?kennet skrev:Hålband![]()
finns i närmaste järnaffär

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

Nä jag vetTyrannosaurus skrev:Men hur snyggt är det?kennet skrev:Hålband![]()
Jag ska ha tag på något liknande och funderar på att kolla på Laser eftersom min nya burk blir samma diameter som deras sportburk, 100 mm.

Utan hoj tyvärr
- fbkforever
- Donator 2010
Kika här: Bike på Google maps, eller här www.biketrollhattan.se.awesome skrev:Var ligger denna omtalade BIKE-skroten? Vill evt ha lite saker
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
VFR800 -06 *såld*
CBF600 -04 *såld*
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Jag har en Laser-dämpare liggande, och såvitt jag kan bedöma så är det original upphängning på den. Ser ungefär ut som ett hålband, fast kromat/polerat...Tyrannosaurus skrev:Men hur snyggt är det?kennet skrev:Hålband![]()
Jag ska ha tag på något liknande och funderar på att kolla på Laser eftersom min nya burk blir samma diameter som deras sportburk, 100 mm.

VFR750F -92, grön
- fbkforever
- Donator 2010
Ta rätt på en däckhandlare som kränger enduro/crossdäck och hör med honom om han har en kasserad slang, bakslang har nog rätt diameter. Skär en lagom bred bit av slangen och vips har du en utmärkt gummibit du kan kränga på dämparen. Passa på att skära ytterliggare några bitar i olika bredd så har du eminenta gummiband modell XL Forte.kennet skrev:Jag hade nog lagt dit ett gummi av något slagfbkforever skrev:Skall man ha gummibeläggning imellan? Funderar på att göra ett själv.
Kör idag, i morgon har du kanske inte råd med soppan
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
MORR! 
Beställde en ljuddämparklammer från Laser via Duells via Raceway för 4-5 månader sen. IDAG fick jag reda på att Laser har konkat = Tji delar
Jag vet inte vem i kedjan jag ska lägga skulden på, men ingen skugga över Raceway, han är bra.
Ringde Simons (sportrör till bil), dom säger att dom KANSKE har något passande (det var där jag köpte insatsröret). Men medan jag väntar på besked kan jag ju efterlysa.
Jag behöver alltså en ljuddämparklammer, 100 mm diameter, helst rostfri och gärna med gummimellanlägg. Någon som har? Någon som vet någon som har? Laser hade, men dom finns som sagt inte längre.
Å andra sidan väntar jag på en generatorkåpspackning = Restad! *GROWLLL!* Snart blir jag Tyrannosaurus, inte bara min hoj

Beställde en ljuddämparklammer från Laser via Duells via Raceway för 4-5 månader sen. IDAG fick jag reda på att Laser har konkat = Tji delar

Jag vet inte vem i kedjan jag ska lägga skulden på, men ingen skugga över Raceway, han är bra.
Ringde Simons (sportrör till bil), dom säger att dom KANSKE har något passande (det var där jag köpte insatsröret). Men medan jag väntar på besked kan jag ju efterlysa.
Jag behöver alltså en ljuddämparklammer, 100 mm diameter, helst rostfri och gärna med gummimellanlägg. Någon som har? Någon som vet någon som har? Laser hade, men dom finns som sagt inte längre.
Å andra sidan väntar jag på en generatorkåpspackning = Restad! *GROWLLL!* Snart blir jag Tyrannosaurus, inte bara min hoj

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Det löste sig snabbare än jag trodde.
Klammern från Simons i putsad rostfritt är beställd och kommer troligen att passa perfekt och jag borde kunna hitta något mellanlägg i gummi hos Kunze.
Igår ringde dom från Hela Hojen och sa att packningen har kommit. Ska köpa dämpmaterial till nya ljuddämparen när jag ändå är där.
Klammern från Simons i putsad rostfritt är beställd och kommer troligen att passa perfekt och jag borde kunna hitta något mellanlägg i gummi hos Kunze.
Igår ringde dom från Hela Hojen och sa att packningen har kommit. Ska köpa dämpmaterial till nya ljuddämparen när jag ändå är där.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal