laddar när den är kall men inte när den blivit varmkörd

Skruva något på egen hand? Tips före - och efter.

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
lazzerman
Medlem

laddar när den är kall men inte när den blivit varmkörd

#1 Inlägg av lazzerman »

Min nyinköpta vfr 750 -93 laddar ca 13,8-14,5 volt när jag startar den kall men när den är varmkörd så laddar den ca 12,3 volt och ännu mindre när lyset är påslaget är det någon som har tips om vad felet är ? och vart jag hittar billiga delar.batteriet är nytt ! hoppas att det inte kostar skjortan att laga pärlan

Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Kontakt:

Re: laddar när den är kall men inte när den blivit varmkörd

#2 Inlägg av joch »

lazzerman skrev:Min nyinköpta vfr 750 -93 laddar ca 13,8-14,5 volt när jag startar den kall men när den är varmkörd så laddar den ca 12,3 volt och ännu mindre när lyset är påslaget är det någon som har tips om vad felet är ? och vart jag hittar billiga delar.batteriet är nytt ! hoppas att det inte kostar skjortan att laga pärlan
Låter som laddregulatorn - en klassiker. Sök efter det i forumet så hittar du en del att läsa.

lazzerman
Medlem

#3 Inlägg av lazzerman »

Tack för svaret. vart hittar jag delar till bra pris?

Användarvisningsbild
joch
Donator 2010
Kontakt:

#4 Inlägg av joch »

lazzerman skrev:Tack för svaret. vart hittar jag delar till bra pris?
http://www.davidsilverspares.co.uk/ brukar ha saker ibland. Det finns en risk att det är statorn i generatorn som har gått sönder också och inte laddregulatorn, så det kan vara värt att kasta ett öga på det innan du beställer något. Isoleringen kan ha gått sönder och när den blir tillräckligt varm blir det kontakt igenom.

Skriv svar