låt dra .. ger ganska bra smak på köttet .. ingen smak = för lite virre dålig smak = dålig virre .. skitenkelt

Edit: Går även bra att tippa i lite flytande honung för att fylla på med lite sötma
Moderator: adrian_vg
Är det lag att det måste finnas liveband på träffar? Tror inte jag någonsin har varit på nån träff som det inte varit liveband på... Missförstå mig rätt, jag har inget emot liveband, men ibland borde banden stannat hemma och övat ist.Tyrannosaurus skrev:Totalt fyra liveband i dagarna tre.
Nästanadrian_vg skrev:Är det lag att det måste finnas liveband på träffar?Tyrannosaurus skrev:Totalt fyra liveband i dagarna tre.
Ja det har väl hänt någon enstaka gång men oftast är banden riktigt bra. Det var väl ett av banden i helgen som jag inte tyckte var helt 100, men det var inte för att dom spelade faskt utan det var nog mera smaken som skilde. Glömde föresten att nämna att det egentligen var fem band om man räknar in en kille som sprang runt med en ukeleleTror inte jag någonsin har varit på nån träff som det inte varit liveband på... Missförstå mig rätt, jag har inget emot liveband, men ibland borde banden stannat hemma och övat ist.![]()
![]()
![]()
Njaä, det finns en gränsÅ andra sidan, efter några pilsner låter det mesta bra...
Tyrannosaurus skrev:En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligare
Vågar man fråga hur du kan kombinera mc och husvagn?? Det ena brukar ju vanligtvis utesluta det andra.apex skrev:Blev första testet med min husvagn för 7000 spänn på midsommarhelgen!
Det förstås.apex skrev:Hög lön?adrian_vg skrev:Vågar man fråga hur du kan kombinera mc och husvagn?? Det ena brukar ju vanligtvis utesluta det andra.apex skrev:Blev första testet med min husvagn för 7000 spänn på midsommarhelgen!
Som jag alltså. Plus lite nöjesåkande när andan faller på.apex skrev:I mitt fall använder jag min MC för att åka till affären eller jobbet. Då och då kan det bli en resa till t ex Norge...eller Gränna!
Ändras inte omdömen och omdömet med åren. "God save the queen" med Sex Pistols lät hemskt 1978, man trodde att radion var sönder. Nu när man hör den så låter den riktigt melodiös.adrian_vg skrev:Tyrannosaurus skrev:En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligarePunk är per definition så att man inte behöver kunna spela eller sjunga. Det handlar om att leva ut sina känslor och/eller frustration med samhället och sin livssituation. Jag är tillräckligt gammal för att hellre uppskatta lite melodi och helt ignorera punken. Jag menar "Köttgrottorna"...? Va' fanken??!
Punkmusik passar inte alla öron!
Ja visst ändras smaken över tiden och Sex Pistols "God save the queen" går väl an. När jag hamnar på hemmet blir det allt från Mozart till AC/DCapex skrev:Ändras inte omdömen och omdömet med åren. "God save the queen" med Sex Pistols lät hemskt 1978, man trodde att radion var sönder. Nu när man hör den så låter den riktigt melodiös.adrian_vg skrev:Tyrannosaurus skrev:En annan gång (och det var nog det värsta jag har hört) var det något slags punkband som inte ens kunde spela. Efter att ha fått elkontakten urdragen två gånger så gav dom upp och åkte hem och då blev träffen mycket roligarePunk är per definition så att man inte behöver kunna spela eller sjunga. Det handlar om att leva ut sina känslor och/eller frustration med samhället och sin livssituation. Jag är tillräckligt gammal för att hellre uppskatta lite melodi och helt ignorera punken. Jag menar "Köttgrottorna"...? Va' fanken??!
Punkmusik passar inte alla öron!
Folk tyckte ju t o m att Beatles var dunka-dunka när de kom. Nu lyssnar de väl på Beatles på ålderdomshemmen, gissar jag. Inte mkt Evert Taube där längre....
Jag för min del tänker lyssna på "God save the queen" med Sex Pistols, när jag hamnar där