Jag har fullkomligen ledsnat ur på att ha trötta öron efter en längre tur.
Min Arai Chaser har inte rykte om sig att vara tyst, men är en av de få som passar min knopp, så den får bli kvar.
Det verkar som att merparten av turbulens-dundrandet kommer från vifferns kåpa - jag hade en kåplös Yamaha XT660X till låns när viffern fick gaffeln renoverad, och det var en oerhört befriande upplevelse att kunna ligga i 110 utan att det åskar inne i krukan.
Pluggar av allehanda modell har testats, det verkar som att när man drar på sig den trånga hjälmen så öppnar man upp runt pluggen (det drar lite i öronen helt enkelt), och man kunde lika gärna köra utan.
Något som testats med mp3-spelaren, in-ear-lurar som tappar all bas om det inte sluter helt tätt (och så fort krukan dras på så försvinner all bas...).
Jag skall prova kraftigare proppar i lite mer kompakt material, något som kanske expanderar lite mer.
Man märker klar skillnad på att sätta sig lite raklång och sträcka på sig, då hamnar man i mindre turbulens och ljudnivån sjunker en smula, men det är inte den mest bekväma sittställningen.

Hur gör ni andra?
/J