Roosterman skrev:Jag köpte ett Acrapovic titanium till min 800-01 men det satt inte på mer än 5 mil sen åkte det av... Det ska enligt test vara det system som ger bäst effekt men ack så "tråkigt" ljud.. Jag gjorde ett nytt mellanrör till min Micron kolfiberdämpare som suttit på min förra 750-97.. Då fick jag mitt vällljud tillbaks=)
Loud pipes save lives
Med andra ord ligger det det ett Acrapovic system hemma hos dig som du vill sälja nu då???
Jag är intresserad!!!
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
burnis skrev:
en bild på mitt slipon...haft det i sex år...låter gutt
Lazer!
Hej.
Jag kan också inte annat än påstå att jag är nöjd med mitt Lazer "Carbon.." slipon på min -93a. Tycker om det lite lagom djupare ljudet i Lazer systemet. Har inte märkt av några sidoeffekter som resonanser eller andra oljud.
Effekt & Vrid har jag ingen aning om. Antar att det har knappast blivit någon försämring, men en förbättring är nog ganska marginell utan ytterligare annan modifiering. Men det är trevligt med en ljudmässig/psykologisk förbättring av "effekten".
Monterade på mitt nyinköpta Laser system idag.
Grymt dålig passform på sakerna.
Blir nog att göra en egen upphängning.
Ljudet kan jag därimot inte klaga på, blev ju givetvis racinginsatsen .
"Hellre Parkinsons och spilla ut halva groggen,
än Alzheimers och glömma var man ställde den..."
Hej du!
Du har inga bilder på ditt Viper system? Lite sugen på hur det ser ut.
Fick tag i ett anslutningsrör från ett orginalrör och ett beg Viper slipon till en GSF 600. Hmm ska bli spännande att prova det bygget på min VFR 93.
Skicka ett mail eller PM vet ja!
Mvh Mattias "muller"
Qwerty skrev:
jacken skrev:Tittade på Viperslipon som är väldigt billigt men undra bara om man inte får vad man betala för.
På min hoj satt det ett viper slipon när jag köpte den. Nu har ju inte jag monterat det men jag måste säga, det ser bra ut, det verkar passa perfekt och det låter lite för lite. Men men hojen var väll touringkörd innan och nu efter 200mil i min ägo så börjar den låta lite mer. Pipan såg helt ny ut så den kan inte rullat många mil innan mej. Å min erfarenhet säger mej att det tar 100-200 mil innan ett system låter som det ska och efter några tusen behövs dom packas om.
Spipis skrev:Hej du!
Du har inga bilder på ditt Viper system? Lite sugen på hur det ser ut.
Fick tag i ett anslutningsrör från ett orginalrör och ett beg Viper slipon till en GSF 600. Hmm ska bli spännande att prova det bygget på min VFR 93.
Skicka ett mail eller PM vet ja!
Mvh Mattias "muller"
Har endast slipon inte hela systemet. Har inga liggande här men jag kan kirra det under veckan.