BKK Hälla Ring - Västerås 080601

Här postar du dina bilder & filmer på veeferrer

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
SGM
Medlem

BKK Hälla Ring - Västerås 080601

#1 Inlägg av SGM »

Jag tog bågen till V:ås och fotade lite, hittade en stallpolare bland alla kromhinkar, motarder och sportbågar (men han var på banan när jag hittade glasskiosken.. :roll: ).

http://sgmmotor.se/main.php?g2_itemId=6437

Alla bilder går att köra upp i fullstorlek (tre ikoner över varje bild, klicka på den högra), den händige hittar säkert att det går att köra bildspel med.
1 meg ut, så det går inte att göra underverk tyvärr, det kan vara lite segt.

/J - får bita sig i tungan för att inte klaga på värmen...men det är ingen risk man fryser i skinnstället i alla fall. :shock:
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#2 Inlägg av Conseal »

Hade planer på att köra där efter gårdagen .. men jag måste laga/köpa nya brallor först .. tips .. knäskrapa inte i gore-tex.
Schyssta bilder .. vad kör du med för isotal när nu fotar under rådande omständigheter?
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
SGM
Medlem

#3 Inlägg av SGM »

Tack! :)

Jag körde iso200 idag, polfilter och fast 50/1,8 (Canon 40D) - idag saknade jag den där vita 70-200/2,8:an man ständigt går och suktar efter.
En fet extern blixt hade gjort underverk idag för upplättning, men jag undrar om förarna skulle gillat det.. :lol:

Mycket panorering med tider runt 1/125-1/200s (1/200 är ett säkert kort om man vill ha lite skärpa på bågen men fortfarande få fart i bilden), men lite bländarprio med.
Det svåraste är nästan att försöka hitta roliga vinklar, tänka på bakgrunden och göra något kul med bilden, och samtidigt inte skjuta in i solen, jäkligt begränsande på en så liten yta som man har runt gokartbanan!

Alla är inte perfekta, men jag ser det mer som lite dokumentation, alltid gläder det någon att få en bild på sig själva "in action". :)

/J
SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen

Användarvisningsbild
JohanL
Donator 2008

#4 Inlägg av JohanL »

Conseal skrev:Hade planer på att köra där efter gårdagen .. men jag måste laga/köpa nya brallor först .. tips .. knäskrapa inte i gore-tex.
Schyssta bilder .. vad kör du med för isotal när nu fotar under rådande omständigheter?
Körde BKK /SHK på mittsverige banan med SMC i helgen. Det var riktigt kul. VFRn gör sig bra på bana även om man kanske inte hänger med på raksträckorna alla gånger.

:idea: Angående knä puckar skulle man inte bara kunna köpa lösa puckar med kardborre och sedan få en lämplig sykunnig person att sätta dit motsvarande kardborre på byxorna.
Har man då lagt ner byxorna och "märkt" ut var dom ska sitta bör placeringen vara lättare... :roll:

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#5 Inlägg av Conseal »

JohanL skrev:
Conseal skrev:Hade planer på att köra där efter gårdagen .. men jag måste laga/köpa nya brallor först .. tips .. knäskrapa inte i gore-tex.
Körde BKK /SHK på mittsverige banan med SMC i helgen. Det var riktigt kul. VFRn gör sig bra på bana även om man kanske inte hänger med på raksträckorna alla gånger.

:idea: Angående knä puckar skulle man inte bara kunna köpa lösa puckar med kardborre och sedan få en lämplig sykunnig person att sätta dit motsvarande kardborre på byxorna.
Har man då lagt ner byxorna och "märkt" ut var dom ska sitta bör placeringen vara lättare... :roll:
Tänkte faktiskt försöka nu när jag ändå måste lappa ;) (Jag är ju gift)
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Skriv svar