Max fart med V-tec
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Excalibur105
- Donator 2010
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Vad kallas det för när motorn kan prestera mer toppfart än ramen orkar?Excalibur105 skrev:Toppfart enligt mig är när jag vill mer än vad hojen orkar, då har jag!!!

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Vobbla är skönt, våga vobblaGöingen skrev:Vobbel...Tyrannosaurus skrev:Vad kallas det för när motorn kan prestera mer toppfart än ramen orkar?![]()

Nä den vobblar faktiskt inte, men i 240-250 avtar stabilitetskänslan och då bangar föraren från att gasa mer.
Nu har jag inte testat sen jag fixade stötdämparen till i år, men det har inte varit något läge än.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Excalibur105
- Donator 2010
- adrian_vg
- Kontakt:
Har varit uppe i ca 180km/h i några sekunder med min viffer från 1990, sen tog vägen slut och en massa bilar kom mot mig. Vågade inte hålla kvar. Man blir fegare med åren... 

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- interceptor
- Medlem
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Skoja inte...adrian_vg skrev:Man blir fegare med åren...

En vanlig företeelse: Där kommer en fin böj, in i rätt spår, hang-out och bära sig åt, åså... nähä... det lutar ju knappt, det här är ju löjligt, upp i sadeln igen mitt i böjen

Det ska gå fortare! JAG VILL LÄGG NER! Tycker det är skitkul att svänga men fegar hela tiden

Jag får väl lägga mig i träning på Boge och se om jag kan komma tillbaka.
En del skulle nog säga att det är ett tecken på att man har blivit förnuftigare med åren, men varför ska förnuft vara så jävla tråkigt? Jag vill gasa och lägga knäet i backen, men pannbenet fegar

Iofs har det aldrig gått riktigt fort med den här hojen, troligen beroende på en kombination av att jag är skiträdd om den och att det är ett tungt as. Men frågan är om det idag skulle gå fortare på någon annan hoj?
Det kanske bara är att konstatera att det börjar bli dags för hemmet

Men lite till ska jag tmf testa först

Enda gången på senare tid som det iaf gick lite var på Anderstorp förra året på HondaSkojet. Då fick jag t.o.m. däcken ruggade, så det ska göras om i år. Hoppas det blir lika fint väder.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

nu ska jag bli jobbig i gen...interceptor skrev:267 i mätarfart vid nerförslut.
det fanns en del kvar att ge, men jag bangade.

'267-5.5 ca 250... det bruckar slå på lite till...
min 750 gjorde 243 men visade ca 258 på mätaren orginal..ärliga men dock bara 225 nu