Andra dejten 10/5 2008 (v19) i Gränna
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- VFunRider
- Hedersmedlem, Vila I Frid
Det är tur att det är bra med dig och Karlsson i alla fall.tedman skrev:Jag tog den vänstra sidan, tyvärr lite repor på andra sidan också.
Kom in i en ganska skarp vänster och väjde för grus innan kurvan och kom lite väl långt ut, gjorde generallfelet och bromsade istället för att svänga lite kraftigare och kom ut i grussträngen vid vägrenen, kanade därefter ner i diket.
Gick inte speciellt fort.
Hjälmen fick sig en smäll och jag fick en sträckning i nacken. På skinnstället syns nästan ingenting.
Mest förbannad på mig själv, vet ju att man ska trycka till (motstryra) om det skulle behövas men så funkade inte reflexerna den här gången, suck
Den 17 juli 2007 hänt mig ganska exakt samma sak. Hella förloppet du berätat är likartad det jag gick genom då. Fick byta hjälm också. Men jag fick desutom en benfraktur i vänstra hand. Men allra värst skadat blev stoltheten och självförtroende.

Visst blir man ledsen, men det går över.

"VFR800i(98-01) - one of the very best bikes ever built by anyone" English Bike Magazine, March 2006.
Precis!Tyrannosaurus skrev:
Just den delen behöver du inte vara sur för då det är skitsvårt och kräver riktig kyla för att mitt i en kurva kunna motstyra och trycka ner hojen i kurvan då den mest naturliga reaktionen är att räta upp och bromsa. Att motstyra under kontrollerade former är inga problem, men problemet uppstår när det fulla kontrollen inte längre finns.
tycker att man har haft tillräcklig konroll och övning för att hantera en lite besvärligare situation, men när man väl var där så var det bromsa som gällde

Nu är det OT, försöker få ihop plastbitarna så jag behåller min plats i kön

Tråkigt ni som har skrotat men tur att det gick bra med er. Såg en krockad VFR -00 röd på Bikeskroten i Trollhättan när vi var där i lördags. Kanske finns det någon kåpa som är hel..............
http://www.biketrollhattan.se/demontering/
http://www.biketrollhattan.se/demontering/
Utan hoj tyvärr
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Som det ser ut nu så är det fullt. Den lediga platsen togs av Brother Wolf
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Brother Wolf
- Donator 2009
- Silverbitch
- Donator 2008
- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Elias: Det är väl bara att fixa en stuga till eller ta med tält. Jag tvivlar på att campingen kommer vara speciellt fullbelag såhär under försäsong.
Ring och kolla vettja. Med tanke på att det är försäsong och att dom har många stugor så borde det finnas fler lediga. En polare och hans tant menar att de är intresserad att komma också. De kör varsin VF1100C.
Kolla saken så ska jag kolla om han kommer och vill sova över. Men jag tror inte dom åker hem direkt om dom kommer för dom bor i Nybro ungefär och det är en bit.
Ring och kolla vettja. Med tanke på att det är försäsong och att dom har många stugor så borde det finnas fler lediga. En polare och hans tant menar att de är intresserad att komma också. De kör varsin VF1100C.
Kolla saken så ska jag kolla om han kommer och vill sova över. Men jag tror inte dom åker hem direkt om dom kommer för dom bor i Nybro ungefär och det är en bit.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

- Tyrannosaurus
- Kontakt:
Säg inte det. Campingen stängd p.g.a. sjukdom, Gränna översvämmat av vårflod, strejk på färjestrejk, punka, skaffningspolarn dyker inte upp osv.Henning skrev:Fan vad kul det ska bli!
Känner du inte Murphy och hans lag?

Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
V65 Sabre - Brute Force
Links portal