250+
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Excalibur105
- Donator 2010
Jo nog vet jag att det finns ytterligare två, vad jag menade var att det var drag upp till fyrans växel, när jag lade i femmans så verkade det inte bli så mycket mer.tersan skrev:Ööh... du vet om att du har fler växlar va? Iallafall har jag det på min, men den är ju inte röd förvisso...Excalibur105 skrev:Har dragit ett par snabba vändor på långa rakor, men jag kommer snabbt upp i 210km/h på 4ans växel, men sen tycker jag att det verkar som det är näst intill stopp. Dåligt drag däröver, någon som kan berätta hur de gör?
Jag får väl göra som Conseal och dreva om den.
Har suttit och funderat på en liten mod på min, omdrevning efter conseals model dvs ner en fram och upp två bak + en powercommander - bänkning (dyrt

Min gör med lätthet över 260 på mätaren. Minns inte topnoteringen men mätarn ljuger enormt efter 160. Den gjorde i vilket fall 255 i bromsbänk i ärlig fart vid varvstopp. Man når varvstopp ute på vägen också efter ett tag.
Så jag svarar 255 ärlig fart
Så jag svarar 255 ärlig fart
VFR800Fi 01a.
www.tbtab.se
www.tbtab.se
- Excalibur105
- Donator 2010
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Ja på VFR har man iaf inte samma begränsning som på storSabren.
Jag har sett 250 på mätaren, exakt vad det innebär i verkligheten vet jag inte. Vid den farten är det inte motorn som bangar, den vill mer, utan föraren när det börjar svikta lite väl mycket
Av den anledningen vet jag fakstiskt inte vad hojen toppar. Gissningsvis i krokarna av 270, men ska jag testa det så behövs det extra kalsingar
Jag vet iaf att 10.000 rpm på 6:an motsvarar 300, men den utväxlingen (25% överväxlat) orkar den inte dra.
Jag har sett 250 på mätaren, exakt vad det innebär i verkligheten vet jag inte. Vid den farten är det inte motorn som bangar, den vill mer, utan föraren när det börjar svikta lite väl mycket

Av den anledningen vet jag fakstiskt inte vad hojen toppar. Gissningsvis i krokarna av 270, men ska jag testa det så behövs det extra kalsingar

Jag vet iaf att 10.000 rpm på 6:an motsvarar 300, men den utväxlingen (25% överväxlat) orkar den inte dra.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal

V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal