Näpp...micron har inte uppdaterat sin sajt, jag pratade med en säljare hos dem för en timme sedan, system till gen 5 är "discontinued" - därav inlägget.
Jag har ett! ..men jag säljer det inte.. Låter sååå gott..
När vi nu snackar slipon här så ska jag iväg på BKK i vår. Är det nån här som har någon uppfattning om man ligger i farozonen för dB-gränsen med ett kolfibermicron? Funderar på att köpa en dB-killer och ha med mig som jag kan slänga i ifall de skulle klaga, surt om man väl är där och inte får köra.. vill ju inte sätta på orginaldämparen..
PerJohan skrev:Jag har ett! ..men jag säljer det inte.. Låter sååå gott..
När vi nu snackar slipon här så ska jag iväg på BKK i vår. Är det nån här som har någon uppfattning om man ligger i farozonen för dB-gränsen med ett kolfibermicron? Funderar på att köpa en dB-killer och ha med mig som jag kan slänga i ifall de skulle klaga, surt om man väl är där och inte får köra.. vill ju inte sätta på orginaldämparen..
Jag fick med en Laser-dämpare till min, men tänker inte byta förrän efter sommaren när min tänkta kurs är avklarad. Dumt att chansa, även om jag bor nära Sviestad. Tar det lång tid att byta ljuddämpare på en 800, eller vad är problemet?
PerJohan skrev:Jag har ett! ..men jag säljer det inte.. Låter sååå gott..
När vi nu snackar slipon här så ska jag iväg på BKK i vår. Är det nån här som har någon uppfattning om man ligger i farozonen för dB-gränsen med ett kolfibermicron? Funderar på att köpa en dB-killer och ha med mig som jag kan slänga i ifall de skulle klaga, surt om man väl är där och inte får köra.. vill ju inte sätta på orginaldämparen..
Du klarar db-gränsen skulle jag tro .. körde småbanorna förra året och klarade mig .. besiktigade med mitt kolfiber micron utan anmärkning också.
Ja, det är ju det där "skulle jag tro".. Vill ju inte komma till kursen och sen inte få åka.. vore ju lite av en katastrof..
Det får nog bli så att jag slänger på originaldämparen iaf, för säkerhets skull. Är det nåt man ska tänka på, nåt man bör vara försiktig med när man byter? Har för mig jag läst nåt om någon kolpackning eller dylikt som man skulle vara försiktig med så den inte gick sönder? (ja, jag är totalt grön på mekarområdet, har inte tummen i handen kanske, men grymt oerfaren.. )
PerJohan skrev: Har för mig jag läst nåt om någon kolpackning eller dylikt som man skulle vara försiktig med så den inte gick sönder? (ja, jag är totalt grön på mekarområdet, har inte tummen i handen kanske, men grymt oerfaren.. )
Packningen är i grafit och som sådan extremöm enl vad jag har hört. Tänk "blyet" i blyertspennor. Böj inte på den vad du än gör...
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Kan man få be om en jämförelse på träffen - Staintune vs Micron?
Micron verkar kört att få tag i till gen 5, så det lämnar Staintune (eller alla andra jänkevarianter...D&D, TBR, etc).
Jag är fortfarande inne på att kolfiber och högmontage är absolut mest stiligt på en röd viffer - men ljudet är en viktig del av upplevelsen för mig...
/J - motorljudsfetischist (det var ju mest därför man hittade viffern..)
Om man skulle få för sig att köpa ett slipon till sin hoj (vfr 750 -96). Vad ska man då tänka på? Hur vet man vad som passar min hoj? Är det olika varianter på tex micron carbon beroende på vilken hoj man har?
Blir ju väldigt svårt att köpa begagnat om man måste köpa ett slipon som passar just till vfr 750.
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00. Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Har funderingar på Leo Vince carbon slipon.
Måste/borde man i samband med montering av slip-on skaffa K&N filter, Power Commander, o2 eleminatorer, dynojet-kit m.m. och lämna in den för dynojetbänkning?
Eller kan man helt enkelt bara montera slip-on och gasa på?
Jag har försökt hitta ett bra svar genom sökningar, men endast hittat hur man installerar de enskilda komponenterna, men inte fått någon bra överblick.
Har som ni kanske förstår inte full koll på allt med min kära VFR, ännu!
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.
Conseal skrev:Går bra att sätta på ett slipon och gasa .. sen går det finjustera med resten av prylarna ..
Cool! Då är det bara till att handla!
Har hört talas om att man kan få missfärgningar om man sätter tillbaka orginalpiporna, men det kanske bara är när man satt i dynojet-kit och fått ut mer hästar? Alltså skulle, enligt den teorin, det högre effektuttaget ur motorn kunna missfärga orginaldelarna? Låter lite skumt tycker jag...
Four wheels moves your body. Two wheels moves your soul.