Den har vält...
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Det var just detta jag såg i ditt inlägg
Däremot så har jag ett tipps som ni som är osäkra på detta med centralstöd kan prova
Lägg en eller två masonitbitar under den båttre foten på centralen så lutar den mot er, har andvänt detta när jag lärt en del tjejer lyfta upp den på centralen
Däremot så har jag ett tipps som ni som är osäkra på detta med centralstöd kan prova
Lägg en eller två masonitbitar under den båttre foten på centralen så lutar den mot er, har andvänt detta när jag lärt en del tjejer lyfta upp den på centralen
VFR.800.-00
RÖD
SÅKLART
RÖD
SÅKLART
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Fransson skrev:Det var just detta jag såg i ditt inlägg
Däremot så har jag ett tipps som ni som är osäkra på detta med centralstöd kan prova
Lägg en eller två masonitbitar under den båttre foten på centralen så lutar den mot er, har andvänt detta när jag lärt en del tjejer lyfta upp den på centralen

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Tyrannosaurus
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 4528
- Blev medlem: ons jan 31, 2007 18:52
- Ort: Huddinge, Stockholm
- Kontakt:
Haha "högra benet på centralstödet", t.o.m. "já hajjar klyket trots att já har lyan på eken men de-e vällan nå jäla bonntugg"Conseal skrev:Fransson skrev:Det var just detta jag såg i ditt inlägg
Däremot så har jag ett tipps som ni som är osäkra på detta med centralstöd kan prova
Lägg en eller två masonitbitar under den båttre foten på centralen så lutar den mot er, har andvänt detta när jag lärt en del tjejer lyfta upp den på centralenVa ?"båttre foten på centralen" ?


Nåja fördelen med det som Fransson säger är väl att när den lilla späda tjejen står där på ett ben och hojen börjar luta för mycket så landar den iaf mjukt åt vänster istället för hårt åt höger

Jag har själv varit med om att bli "överkörd" av min egen hoj när jag skulle av lite snabbt i ett svagt nerförslut och trodde jag har växel i. När jag fortfarande stog på ett ben i den 1/10 sekunden när man precis har släppt styret då vek sig stödet... Som sagt, hojen landade iaf mjukt

Ett trick jag brukar använda när jag ska ha upp hojen på centralen istället för att försöka balansera på något konstigt sätt (jag har sett alla möjliga tekniker och dom flesta ser rätt farliga ut).
Man ställer hojen på sidostödet som vanligt. Fortfarande kvar på sidostödet trampar man ner centralen, suger tag i hojen och viker den sakta uppåt tills man känner att båda benen tar i backen. Sen är det bara att trycka och dra.
Det man måste komma ihåg är att olika hojar är olika lätta/svåra att få upp. Vissa är näst intill omöjliga, andra är löjligt lätta, och det verkar inte ha med hojens vikt att göra heller. Mitt as till hoj är t.ex. en av dom löjligt lätta. Jag har lärt mig att t.o.m. bromsa lite med kroppen när den går upp annars blir det så hårt så den hasar lite på stödet på garagegolvet.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal


- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Tyckte att det var det jag sa precis fast med andra ordTyrannosaurus skrev:Ett trick jag brukar använda när jag ska ha upp hojen på centralen istället för att försöka balansera på något konstigt sätt (jag har sett alla möjliga tekniker och dom flesta ser rätt farliga ut).
Man ställer hojen på sidostödet som vanligt. Fortfarande kvar på sidostödet trampar man ner centralen, suger tag i hojen och viker den sakta uppåt tills man känner att båda benen tar i backen. Sen är det bara att trycka och dra.

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Kanontips grabbar, jag var ut i morse och testade, gick betydligt bättre att lägga mer vikt på hävarmen på stödet och hjälplyfta en smula nere vid hjälmlåset. 
Allt är busenkelt, bara man vet hur man gör...
/J - slog personbästa i "isärplockning av växellåda till en Impreza" imorse, det nya rekordet står på 12 minuter.
Axlarna är inte isärpressade dock...

Allt är busenkelt, bara man vet hur man gör...
/J - slog personbästa i "isärplockning av växellåda till en Impreza" imorse, det nya rekordet står på 12 minuter.

SHK Steg 1 - 18/4 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
6-timmars lagenduro - 10/5
Gelleråsen med Highsider.se
SHK Steg 2 - 28/6 - Gelleråsen
SHK Steg 3 - 14/7 - Kinnekulle
SHK Steg 4 - 6/9 - Gelleråsen
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Heh. Där håller jag absolut med dig. I början med min bumse, som trots allt hade bysthållare och allt, lyckades jag en gång sätta skenbenet mot ett avgasrör när den skulle upp på centralen efter en tur (det var en het sommardag efter en tur och jag slängde av mig skinnstället och tog på shorts ist, hojen stod på sidostödet innan).SGM skrev:Nja, men står man där med 220 pannor pärla man inte vill ha ned i golvet så funderar man först, sedan gör man.
Jag har redan provat på att följa med en 130 kg "lätt" endurocykel i golvet när den ville åt andra hållet (lite vinglig efter seriös attack i skogen)...man har inget alls att säga till om när det börjar gå snett.
/J - är ändå rätt stadig på 100 kg, 193 och om jag får säga det själv, med hyfsat med ork.
Undrade i nån sekund vaför det fräste så och varför det luktade stekt fläsk, innan nervsignalerna nådde huvet'. Hojen åkte i backen och jag svor så hin håle skulle ha varit avundsjuk. Det var femton år sen. Ärret på benet är kvar.
Vill absolut inte tappa en hoj igen!
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Vi kanske skulle starta en bikttråd där man kan bekänna misstag med och runt hojen?jacken skrev:Jag är säker på att de flesta av oss har tappat hojen någongång (jag har gjort det 3 ggr,men bara 1 gång med Viffren),,när man var "nybörjare",så var man väldigt försiktigt,problemet uppstår när man inbillar sig att man behärska tekniken och bli nonchalant..det är då det händer...

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Det var väl det körskolan var till för, att tappa hojen....jacken skrev:Jag är säker på att de flesta av oss har tappat hojen någongång (jag har gjort det 3 ggr,men bara 1 gång med Viffren),,när man var "nybörjare",så var man väldigt försiktigt,problemet uppstår när man inbillar sig att man behärska tekniken och bli nonchalant..det är då det händer...

Efter det bara ett med viffern, men ingen större skada sked......
-86 The original and best
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Inlägg: 4446
- Blev medlem: tor mar 22, 2007 13:15
- Ort: S-tälje
- Kontakt:
Har varken tappat eller vält .. än ... peppar peppar .. har varit väldigt nära men nära ger ingen marksyning 

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Inlägg: 14482
- Blev medlem: lör mar 15, 2008 17:10
- Ort: Uppsala
- Kontakt:
Det är inte så farligt om man inte har publik.ahlisboy skrev:Det var väl det körskolan var till för, att tappa hojen....jacken skrev:Jag är säker på att de flesta av oss har tappat hojen någongång (jag har gjort det 3 ggr,men bara 1 gång med Viffren),,när man var "nybörjare",så var man väldigt försiktigt,problemet uppstår när man inbillar sig att man behärska tekniken och bli nonchalant..det är då det händer...
blev ju ett par tapp där kan jag säga....
Efter det bara ett med viffern, men ingen större skada sked......

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Så var det min tur...
Var ute med 10-åringen, og skulle snu der det var grus. Hun har nesten ikke sittet på før, så jeg fortalte hele tiden hva vi skulle gjøre, hvorfor vi plasserte oss som vi gjorde osv.
Da vi skulle snu hadde vi nesten ikke fart, hun lente seg til venstre, jeg prøvde å kompensere, men hojen bare skled vekk.
Vet ikke om jeg er så glad i at folk holder seg fast bak, får liksom følelsen av å ha en "ryggsekk" jeg ikke kan kontrollere. Tyngdepunktet blir liksom i en "V". Det var bedre før da folk holdt rundt midjen og tyngden var samlet.
Ikke noe alvorlig, noen skraper i kåpen og et brukket venstrespeil.
Men min viffer var jo så fin
Og det er jo ikke noe å gjøre med det...
Men når det har gått bra i 18 år, så kan jeg ikke klage.
Så da er neste spørsmål hvor jeg børe lete etter et venstrespeil til en VTEC 2006. Har sjekket internett, ebay i england og tyskland, men finner ikke noe.
Det skulle da være en kurant sak å finne, eller?
Var ute med 10-åringen, og skulle snu der det var grus. Hun har nesten ikke sittet på før, så jeg fortalte hele tiden hva vi skulle gjøre, hvorfor vi plasserte oss som vi gjorde osv.
Da vi skulle snu hadde vi nesten ikke fart, hun lente seg til venstre, jeg prøvde å kompensere, men hojen bare skled vekk.
Vet ikke om jeg er så glad i at folk holder seg fast bak, får liksom følelsen av å ha en "ryggsekk" jeg ikke kan kontrollere. Tyngdepunktet blir liksom i en "V". Det var bedre før da folk holdt rundt midjen og tyngden var samlet.
Ikke noe alvorlig, noen skraper i kåpen og et brukket venstrespeil.
Men min viffer var jo så fin

Og det er jo ikke noe å gjøre med det...
Men når det har gått bra i 18 år, så kan jeg ikke klage.
Så da er neste spørsmål hvor jeg børe lete etter et venstrespeil til en VTEC 2006. Har sjekket internett, ebay i england og tyskland, men finner ikke noe.
Det skulle da være en kurant sak å finne, eller?
VFR 800 VTEC 2006 - SORT
Justice for the 96 - YNWA
Justice for the 96 - YNWA