Som alltid .. upp på centralstödet

Av med höger sidokåpa för att komma åt grejjerna

Här ska demonteringen börja

Först bort med kopplingsslavcylindern. JÄ#%@!$ H3l?T3 borde köpt olja för den gav sig ut p ågolvet .. aja ingen skada skedd

Sedan hastihetssensorn

Här såg det ur som ... lika bra att städa


I med 6an och bromsa och lossa på framdrevet

Släpper på kedjan .. det går ju rätt bra .. livet leker


Lossad kedja

Jahapp .. där fick man för man va bekväm i början .. måste bort med bakhjul och kedjeskydd iallafall ... Vafan bort med bakhjulet
Kedjeskyddsclipsen va pilligare än väntat men med lite våld och vase .. vänta .. det var ju inte här .... aja bort iallafall.


Dax att komma vidare .. så av med kedjan för att få något att hålla i

Vad skulle man göra utan kedjebrytare .. tur att man tänker på allt innan det börjas med mekandet ..

Plockar bort framdrevet

Plockar bort bakdrevet (Insexnyckel och 14mmhylsa)

Lite skillnad är det med 2 kuggar mer på bakdrevet


Monterar bakdrevet .. momentnyckerln kommer väl till pass .. fan va najs att man har alla prylar (utom oljehelvetet som rann ut



Fipplar dit kedjan för att måtta in rätt längd (fick en 120-länkars för det var allt de hade)


Väl på plats så plockar jag bort 10 länkar ..

VA I !!!!!!!!! Nitlås .. det va ju clipsmonteringsanvisning på paketet!!!!! JÄ#%@!$ H3l?T3 i kubik och ett par mer välvarda ord....

Lämnar skiten för kvällen och går in till frugans nybakade mandelbiskvier för att tröstäta lite och förbereda morgondagens inköp av vad som nu behövs för att komma vidare .. guiden får en fortsättning senare
