Fast det kanske är helgerån att wheela med en VFR? Något för simpla sporthojar

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Kul. Men vad har du för viffer? Min reser sig redan vid 5k rpm och jag har då hela hojens register kvar att fågelskåda med.Macaper skrev:Dag 1
Macaper skrev:Dag 1
Var tvungen att jobba rätt länge, så det blev inte så mycket tid över till wheelande. Tillbringade mest av kvällen att hitta ett bra ställe att öva på och att, på två hjul, leka och känna på rätt gas kontroll.
Provade med gas på 1an och visst vill den upp och titta lite på fåglarna, men tyvärr var det mer skådning av änder i vassen än svalor i himlen. Gillar inte att fläka runt på 10-11k rpm heller. Så efter en stund så gav jag upp "roll-on" och började leka med kopplingen istället och med 2an i från början.
Det skulle krävas all min viljeansträngning och mitt positivaste sinne för att säga att jag fick lyft i framhjuletmen skam den som ger sig. Fick mer och mer känsla för taiming och hur mycket gas och hur snabbt att släppa kopplingen så tror att nästa dag jag försöker så kan det bli lite fågelskådning.
Ska ju trots allt lära mig att wheela och att göra det kontrollerat och säkert, så skynda långsamt och lär lite i taget är min paroll gällande det här.
Återkommer med mer uppdateringar för den som är intresserad
2006a, 800 vtec. Drog upp den idag när jag var ute och köpte lunch om misstagQwerty skrev:Kul. Men vad har du för viffer? Min reser sig redan vid 5k rpm och jag har då hela hojens register kvar att fågelskåda med.Macaper skrev:Dag 1
Du ser nu kommer den upp på bara gas mycket tidigare. Lite mer övning jur man sitter och varv mm så kommer den jättelätt.Macaper skrev:Dag 2