Klubbmedlemskap och märken

Här snackar vi allmänt MC.
Vilken är bäst? 750:n, 800:an eller 1200:an? Kanske rent av 400:an?

Moderatorer: adrian_vg, Conseal

Meddelande
Författare
Användarvisningsbild
adrian_vg
Hedersmedlem, Vila I Frid
Kontakt:

Klubbmedlemskap och märken

#1 Inlägg av adrian_vg »

Har bara varit medlem här sen i går och får redan bra vibbar från er. 8)

Rotade runt lite i garderoberna igår kväll och hittade min gamla jeansväst komplett med klubbryggmärke och div träffmärken från min förra klubb.

Fick mig att fundera; har VFR-klubben ett officiellt ryggmärke man kan köpa för att visa sin tillhörighet?

Eller är ni alla med i andra "riktiga" klubbar och har därmed deras ryggmärke? ELler skiter ni totalt i ryggmärken och västar? Det var iaf inne på 90-talet... :lol:
Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!

Användarvisningsbild
Henning
Grundare VFR-Forum
Kontakt:

#2 Inlägg av Henning »

Märken och sånt kräver att man köper upp en bunt för att de inte skall kosta skjortan. Eftersom klubben inte haft någon budget har massinköp inte varit aktuella.

Då medlemskap är gratis finns ingen klubbkassa.

Ordna en bunt folk som vill ha, kom öäverrens om hur det skall se ut och låt Conseal beställa! :)

/H
Sänk momsen på kronärtskockor - NU!

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#3 Inlägg av elias »

Det vi har är annars tröjor via "shoppen". Sen är det även på gång en ny beställning av tröjor med forumnick på! :)
Bild

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#4 Inlägg av Conseal »

Eftersom alla specialpryla (dvs inte det som går att tjacka i webshoppen) innebär en initialkostnad oftast och det inte finns någon "klubbkassa" så ...

"Allt" går at ordna om tillräckligt många vill vara med och dela på kostnaden. Vi hade tex en förfrågan förut om dekaler .. även tygmärken är kollat .. allt som behövs är efterfrågan.

Här är ett av de förra försöken

http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=757
På avstånd är allt vackert

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#5 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:Eftersom alla specialpryla (dvs inte det som går att tjacka i webshoppen) innebär en initialkostnad oftast och det inte finns någon "klubbkassa" så ...

"Allt" går at ordna om tillräckligt många vill vara med och dela på kostnaden. Vi hade tex en förfrågan förut om dekaler .. även tygmärken är kollat .. allt som behövs är efterfrågan.

Här är ett av de förra försöken

http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?t=757
Ok, härmed efterfrågar jag officiellt ett klubbryggmärke.

Denna är himla snygg men borde vara större om det ska ses ordentligt:
http://vfrshoppen.trycktorget.se/shop/v ... t_id=72766

En medelväg är att köpa t-shirten, slakta den (klippa ut loggan) och sy fast den på västen. Men... :roll:

Borde det inte finnas någon sorts grafik eller nåt och så texten från länken ovan under den eller nåt. Kanske hondavingen? FÅr man alls använda den som klubbmärke?

Annars låter tygmärken intressant. Allt beror på hur stora de är, kanske 30x20cm eller så?

Är iaf härmed officiellt intresserad av tygmärken också.
===

Användarvisningsbild
Tyrannosaurus
Kontakt:

#6 Inlägg av Tyrannosaurus »

adrian_vg skrev:Ok, härmed efterfrågar jag officiellt ett klubbryggmärke.

En medelväg är att köpa t-shirten, slakta den (klippa ut loggan) och sy fast den på västen. Men... :roll:

Borde det inte finnas någon sorts grafik eller nåt och så texten från länken ovan under den eller nåt. Kanske hondavingen? FÅr man alls använda den som klubbmärke?

Annars låter tygmärken intressant. Allt beror på hur stora de är, kanske 30x20cm eller så?

VFR-Forum är ju inte en klubb i vanlig bemärkelse, faktiskt inte ens en märkesklubb utan en ganska löst knuten community med frivilllig medlemsavgift.

Jag försökte skapa en märkesklubb tidigare, det som finns kvar av den och dess historia kan beskådas här http://www.iww.se/sabmag
Sabmag Scandinavia är förvisso registerad hos Honda och kan ge vissa fördelar om man påtalar det i samband med medlemskap i HRCS och i samband med HondaHojSkoj.

Faktum är att inte ens den samlade skandiaviska satsningen som senare gick under namnet Classic Honda V4 Club blev någon större succé. Det enda som verkligen funkar under Honda V4 flag är VFR Klubben i Danmark.

Jag antar att en klubb för att verkligen fungera måste ha lite mer lokal prägel, ungefär som min gamla klubb http://www.huddingemck.se som har den enda fungerande mc-träffen i Stockholm (Helmerträffen) som faktiskt undertecknad får ta åt sig en del av äran för :)
Jag är idag f.ö. klubblös men åker ihop med Huddinge en del ändå.

Men oavsett så är det sällan märkesklubbar brukar ha något regelrätt klubbryggmärke typ "Namn - MC - Ort och loggan i mitten" utöver klubben logga.
Robban
V65 Sabre / VF1100S -85
Såld/borta (tyvärr, men den har fått ett bra nytt hem, låter annonsen ligga kvar som runa)
V65 Sabre - Brute Force
Links portal
Bild
Bild

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#7 Inlägg av adrian_vg »

Tyrannosaurus skrev:
adrian_vg skrev:Ok, härmed efterfrågar jag officiellt ett klubbryggmärke.

VFR-Forum är ju inte en klubb i vanlig bemärkelse, faktiskt inte ens en märkesklubb utan en ganska löst knuten community med frivilllig medlemsavgift.

Jag försökte skapa en märkesklubb tidigare, det som finns kvar av den och dess historia kan beskådas här http://www.iww.se/sabmag
Sabmag Scandinavia är förvisso registerad hos Honda och kan ge vissa fördelar om man påtalar det i samband med medlemskap i HRCS och i samband med HondaHojSkoj.

Faktum är att inte ens den samlade skandiaviska satsningen som senare gick under namnet Classic Honda V4 Club blev någon större succé. Det enda som verkligen funkar under Honda V4 flag är VFR Klubben i Danmark.

Jag antar att en klubb för att verkligen fungera måste ha lite mer lokal prägel, ungefär som min gamla klubb http://www.huddingemck.se som har den enda fungerande mc-träffen i Stockholm (Helmerträffen) som faktiskt undertecknad får ta åt sig en del av äran för :)
Jag är idag f.ö. klubblös men åker ihop med Huddinge en del ändå.

Men oavsett så är det sällan märkesklubbar brukar ha något regelrätt klubbryggmärke typ "Namn - MC - Ort och loggan i mitten" utöver klubben logga.
Klargörande. Tack för det. Men är intresserad av tygmärken ändå. Är antagligen fast i någon sorts tillhörighetsparanoia eller nåt. :)
===

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#8 Inlägg av Conseal »

Det är inga problem att fixa .. kan kolla vad det skulle kosta med ryggmärkesstorlek (tryckaren jag känner broderar också) .. men
sist jag letade runt så kostade minimiordern 100 tygmärken som var 7,5*5cm (tror jag det var) ca 65:-st .. föreslog försäljning i 2pack för 150bagis inkl frakt men intresset var svalt.

Saken är den att jag inte kan ligga ute med pengar så allt görs mha förskottsbetalning. Som tröjorna med nick (som jag för övrigt använder utanpå min skyddsjacka istället för annat märke) och stugorna vid andra dejten.

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#9 Inlägg av adrian_vg »

Conseal skrev:Det är inga problem att fixa .. kan kolla vad det skulle kosta med ryggmärkesstorlek (tryckaren jag känner broderar också) .. men
sist jag letade runt så kostade minimiordern 100 tygmärken som var 7,5*5cm (tror jag det var) ca 65:-st .. föreslog försäljning i 2pack för 150bagis inkl frakt men intresset var svalt.

Saken är den att jag inte kan ligga ute med pengar så allt görs mha förskottsbetalning. Som tröjorna med nick (som jag för övrigt använder utanpå min skyddsjacka istället för annat märke) och stugorna vid andra dejten.
Det där var jag inte riktigt med på: stugorna??
===

Användarvisningsbild
kennet
Donator 2008

#10 Inlägg av kennet »

Utan hoj tyvärr

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

#11 Inlägg av adrian_vg »

Tack.
===

skyfly
Donator 2010

Re: Klubbmedlemskap och märken

#12 Inlägg av skyfly »

adrian_vg skrev:Har bara varit medlem här sen i går och får redan bra vibbar från er. 8)

Rotade runt lite i garderoberna igår kväll och hittade min gamla jeansväst komplett med klubbryggmärke och div träffmärken från min förra klubb.

Fick mig att fundera; har VFR-klubben ett officiellt ryggmärke man kan köpa för att visa sin tillhörighet?

Eller är ni alla med i andra "riktiga" klubbar och har därmed deras ryggmärke? ELler skiter ni totalt i ryggmärken och västar? Det var iaf inne på 90-talet... :lol:
Finns det intresse av att köra med jeansväst? Tycker själv att det mera hör hemma bland glidarcyklarna.
Måste sedan bara imponeras av din produktivitet. Kul med ökad aktivitet på forumet. :D

Användarvisningsbild
adrian_vg
Kontakt:

Re: Klubbmedlemskap och märken

#13 Inlägg av adrian_vg »

skyfly skrev:
adrian_vg skrev:Har bara varit medlem här sen i går och får redan bra vibbar från er. 8)

Finns det intresse av att köra med jeansväst? Tycker själv att det mera hör hemma bland glidarcyklarna.
Måste sedan bara imponeras av din produktivitet. Kul med ökad aktivitet på forumet. :D
Medan jag var med i MoonRiders Jönköping hade alla väst oavsett stil, så jag antar att det har stannat med mig från den tiden.

Aktiv? Skämtar du? Jag var med i Svenska BMW-klubben medan jag fortfarande körde BMW och de äldre farbröderna där var väl inte så kul att ha att göra med online (i den mån de alls var online och visste vad en dator var). Ni på VFR-forum är mer min generation, och jag tycker att ni verkar vara kul att ha att göra med och har dessutom mer gemensamt med än stötarna i bmw-kludden.

Sen har vi ju detta med att detta är en community på webben där man postar när man vill och kan, utan alla dessa krav på närvaroplikt en gång i månaden i klubbhus, vårstädning utanför klubbhuset mm osv och annat bla-ha. Jag vill köra mc och snacka med andra som kör mc inte, jobba i en trädgård!!

Dessutom, jag har inte kört mc på över tio år. Kalla det nyhetens behag om ni vill, men jag är iaf glad att ha nån likasinnad att tala allt möjligt med. Gillar subforumet Allmänt Forum och tråden Off-topic. :D Att jag jobbar som sysadmin och sitter i princip dagarna i ända framför en skärm antar jag ökar min aktivitet på forumet.

Med detta sagt, var medvetna om att jag kommer att dyka upp här jämt from nu! :D
===

Användarvisningsbild
Conseal
Administratör VFR-Forum
Kontakt:

#14 Inlägg av Conseal »

Ok .. eftersom jag är så j-a tillmötesgående osv osv ;) så har jag kollat lite rörande ryggmärken.

Minimiorder är 100st. á 150:-/st

Då är det broderat tygmärke i samma storlek som ryggloggan på forumtröjorna med nick med en klisteryta som gör att märket går att stryka fast på önskad plas (fast det går att sy också om man vill)

Brodyren är forumloggan såklart ... om man har glömt hur den ser ut så går det bra att scrolla upp och kolla vänstra hörnet. (Har i tryck oftast röd färg med vit bård +text på svart botten).

Går detta att ordna då ? Såklart det gör .. men jag lägger inte ut 15.000 och väntar på att folk ska handla .. såååå

100 pers köper 1 var för 150:-
50 pers köper 2 var för 300:-
25 pers köper 4 var för 600:-
10 pers köper 10 var för 1500:-
osv osv ...

(priset inklusive frakt såklart)

Jag fixar detta om intresse och substans finns ... som alltid .. ingen deg , inga prylar.

HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VT750C2 -04 *såld*

Användarvisningsbild
elias
Donator 2008

#15 Inlägg av elias »

Åter igen, VEM kör med jeansväst eller liknande? :wink:
Bild

Skriv svar