Apex köpte en VFR 800 av en gympolare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Åkte till jobbet i Norrköping ifrån min bostad i Linköping. Tog åter omvägen till jobbet idag, vek av mot Söderköping och sen Gamla Övägen in i Norrköping, kurvigt och kul på min VFR.
Tempen 10 °C, torrt o varmt, 12 minuter från Norsholm till Norrköpingsskyltarna har jobbarkompisen kört på en Yamma 850 TRX, det ska jag slå.
Kom faktiskt tidigare fram till jobbet, än väntat!
Tempen 10 °C, torrt o varmt, 12 minuter från Norsholm till Norrköpingsskyltarna har jobbarkompisen kört på en Yamma 850 TRX, det ska jag slå.

Kom faktiskt tidigare fram till jobbet, än väntat!

VFR800 FIX 1999
"Best motorcycle in the World"
Ajaj...hojen ramlade mot husgrunden hemma. Skrapade ensitskutsen och lite på sidan, under sadeln. Bromspedalen fick en ny form oxå.....
Stod mot sidostödet på plattgången hemma. Plattorna har väl flyttat sig lite under regnandet, gissar jag?
Jaja, blir väl att lacka sadelkåpan, böja tebax bromspedalen och lackdutta resten.
Stod mot sidostödet på plattgången hemma. Plattorna har väl flyttat sig lite under regnandet, gissar jag?
Jaja, blir väl att lacka sadelkåpan, böja tebax bromspedalen och lackdutta resten.

VFR800 FIX 1999
Isch, lider med dig.. jag vet PRECIS hur det känns.....apex skrev:Ajaj...hojen ramlade mot husgrunden hemma. Skrapade ensitskutsen och lite på sidan, under sadeln. Bromspedalen fick en ny form oxå.....
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Med tanke på att hans hoj inte är röd, och röda står för ungefär hälften av alla VFR så skulle jag svara att sannolikheten är 50%.apex skrev:Min arbetskamrat...har en...hoj...i...rätt färg! Vad är sannolikheten för det?
Hmm... undrar om inte mitt lunchkaffe var lite väl starkt idag...

VFR750F -92, grön
Re: Apex köpte en VFR 800 av en gympolare
Åkte en repa på 10 mil med en kompis som har en Suzuki GSX 1100 R -88. Han fick prova min Viffer och nu vill han ha en sån istället! Bättre körställning, trevlig V4 -whats NOT to like!? 

VFR800 FIX 1999
- adrian_vg
- Hedersmedlem, Vila I Frid
- Kontakt:
Re: Apex köpte en VFR 800 av en gympolare
Från en gixxer till en VFR?? WTF? Trodde sporthojsnissarna var hardcore än så...apex skrev:Åkte en repa på 10 mil med en kompis som har en Suzuki GSX 1100 R -88. Han fick prova min Viffer och nu vill han ha en sån istället! Bättre körställning, trevlig V4 -whats NOT to like!?

Faceplant säger: ATGATT (All The Gear All The Time)!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!
Because walking away in disgust beats riding away in an ambulance.
===
KTM 990 SMR-'12, Honda NX650 Dominator-'88, Suzuki DRZ400S-'00.
Avatar-bild av Meltrockphoto MC!