Min väg mot VFR750F, som jag köpte i förmidddags, började 1990 när jag övningskörde på en sur Honda CBX600E, ni vet den där röda modellen med lite customstuk, på trafikskolan och delade privatkörningen hemma på min fars R100RS (enklare bågar kan man ju övningsköra med - föreställ er ett 19"-framhjul och en högt placerad 20liters-tank i garagevändningsövningen - jag välte mer än en gång och det var tur att RS:en hade bysthållare...). RS:en tog jag över efter att jag fått mitt "A" och hade den till 2001, då jag hade ett akut cashflow-problem (studier...) och sålde det till en finsk verkstadsägare som exporterade den till Finland. Jag saknar den lite fortfarande; två snortande 40mm Bing-förgasare ganska nära inpå en kan göra livet till både ett helvete och ett paradis...
2002 gick min far bort och jag ärvde huxflux en R100RT. Denna var inte speciellt kul, men hade enkelsving (woo-ha!!) och en motor som gav ståpäls (vrååål, skak, v-i-b-r-a-t-i-o-n-e-r). Denna fick stå i garaget från 2002 tills nu och jag ägnade mig åt studier, jobb, flickvän (och senare fru) i mellantiden.
2008 är det nu äntligen dags att återfalla, och det redan innan fyrtioårskrisen (jag är 36 i år), och inte desto mindre med en läckert morrande VFR750F, en båge jag haft på en plansch sedan moppeåldern och allmänt åtrått sedan mitten av åttiotalet! Jag antar att det tar runt tjugo år innan ett beslut är moget och kan tas utan större bryderier.

Bumsen hade som sagt stått ett tag...
Den enda "riktiga" långkörning med mc jag gjort var en resa till fd Jugoslavien 1992 - 500mil på en och en halv vecka; snabba ryck (mina skinnställsbyxor blev sig aldrig lika efter det, olja har en tendens att läcka via topplocket på en bumse vid lite högre varv typ 3000-4000rpm, lägg till värme (Autobahnnivå) från cylindrarna och man har ett läckert recept), sommaren efter jag tagit körkort. Hmm... Annars har det mest blivit kortkörningar i trakten runt Uppsala där jag bor numera, för att rensa hjärnan.
PS. Jag gillar dessutom teknik i alla dess former, och kan nog antagligen kallas för nörd; http://www.vfr-forum.se/viewtopic.php?p=11955#p11955 DS.
Mitt hela mc-garage genom åren, och kommentarer om dessa, finns att finna på http://www.sporthoj.com/garage/?adrian_vg.