laban Körkortslös VFR-ägare
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
laban Körkortslös VFR-ägare
Tänkte börja i rätt ända och är sedan igår stolt ägare av en vit 90:a med 7000 mil på mätaren. Nu är det bara kortet kvar men det ska väl ordna sig hoppas jag... Är 28 år, bor i Malmö och jobbar som webbutvecklare. Försäkrade hojen hos IF för 6200:-/år. det var det billigaste jag hittade. Någon annan som har erfarenhet av IFs märkesförsäkring? Är den nåt att ha?
Trevligt att dyka på ett svenskt VFR-forum!
/Laban
Trevligt att dyka på ett svenskt VFR-forum!
/Laban
Senast redigerad av laban den mån mar 03, 2008 21:43, redigerad totalt 1 gånger.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Välkommen! Vi verkar vara många som skaffat VFR som första hoj... jag tog själv körkortet i höstas och skaffade min hoj strax efter uppkörningen.
Jag vill också gratulera dig till ett bra val av färg, det börjar bli lite tjatigt med allt rött..
IF har jag inte själv, men ska kolla upp dem i höst när det är dags för ny upphandling. Låg premie brukar tas igen på nåt annat, hur är självrisken t ex?
Jag vill också gratulera dig till ett bra val av färg, det börjar bli lite tjatigt med allt rött..

IF har jag inte själv, men ska kolla upp dem i höst när det är dags för ny upphandling. Låg premie brukar tas igen på nåt annat, hur är självrisken t ex?
VFR750F -92, grön
Tackar tackar!
Vilket hjärtligt välkomnande!
Självrisken är 6000:- Kanske lite saftigt, jag vet inte? Men av det lilla jag läst verkar den ganska bra ändå. Det ingår tex en olyksfallsförsäkring för både förare och passagerare. Däremot så är det en årsförsäkring så man har inget för att ställa av på vintern.
Ja, jag var ett tag lite spekulant på en röd (som kanske var ett "bättre" köp) men jag kunde inte värja mig mot den snygga vita färgen.
Vilket hjärtligt välkomnande!
Självrisken är 6000:- Kanske lite saftigt, jag vet inte? Men av det lilla jag läst verkar den ganska bra ändå. Det ingår tex en olyksfallsförsäkring för både förare och passagerare. Däremot så är det en årsförsäkring så man har inget för att ställa av på vintern.
Ja, jag var ett tag lite spekulant på en röd (som kanske var ett "bättre" köp) men jag kunde inte värja mig mot den snygga vita färgen.

- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Välkommen .. vit är iofs helt ok men röda är snabbare 

På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- Silverbitch
- Donator 2008
Välkommen!!
Själv köpte jag också hojjen före jag skaffade kortet...men snart så
Har If och eftersom vi har 2 st Hondor i garaget får jag min för halva priset dvs. 2900:- och är helnöjd med försäkringsbolaget hittills. Min sambo var på Norgesemester förra året och där pajjade hojjen och den fick tas hem med bärgare...inga problem alls under denna tid. If var jättebra!!
Själv köpte jag också hojjen före jag skaffade kortet...men snart så

Har If och eftersom vi har 2 st Hondor i garaget får jag min för halva priset dvs. 2900:- och är helnöjd med försäkringsbolaget hittills. Min sambo var på Norgesemester förra året och där pajjade hojjen och den fick tas hem med bärgare...inga problem alls under denna tid. If var jättebra!!
Nytaget körkort!!!
VFR 800 -01 Silver
VFR 800 -01 Silver
- Excalibur105
- Donator 2010