apex skrev:
Det var ju en riktig drömbåge på den tiden, man körde väl superbike med dem...lr minns jag fel?
Jag har lite tidningar från tiden det begav sig, och förutom rent lyriska testreportage så pratas det också om färdiga trimkit från Honda för de som ville rejsa. Det var ju nån känd förare som tog vann ett lopp med en standard-VFR, visserligen i regn... men ändå (mer historiskt kunniga här på forumet lär väl tala om vem det var, om jag inte hittar uppgiften i arkivet).
Undrar om det inte var de tidningarna som fick mig att börja leta efter en VFR...
"Although not designed as a race bike, in 1986 British racer Ron Haslam took a standard VFR750F to third place in a soaked Transatlantic Challenge race at Donnington Park, UK.
In the United States Fred Merkel piloted a VFR to victory in the 1986 AMA Superbike Series before his bike was passed to Bubba Shobert who took 3rd place in 1987, being beaten by Wayne Rainey and Kevin Schwantz. The points he earned during the 1987 season gaining him victory in the AMA Grand National. In 1988 Shobert won 3 of the 7 races to win the AMA superbike championship."
Ju äldre en VFR är, desto rejsigare är den lr? Nu e det ju en touringhoj!?
apex skrev:
Ju äldre en VFR är, desto rejsigare är den lr? Nu e det ju en touringhoj!?
Stämmer bra det. Sportigast måste vara en vit 80-talare, och sen blir det mer och mer bekvämt ju nyare det blir. En del försöker kompensera bristen på rejsighet med färgen, måste vara därför det finns så många röda?
Tyvärr har jag för mycket i garaget, annars hade jag handlat gammel-VFR utan att tveka...
apex skrev:Grottisportade toppar är väl fina grejer oxå, bara att köpa, he he!
Ja, i bilsammanhang är han ju välkänd, men jag vet inte hur duktig han är på hojportningar.
Först en sorglig detalj för dom som kanske inte känner till det. Grottis är ingenting längre, han är död efter att ha kraschat med hojen på Tungelstavägen (bulten).
Han var minst lika känd i hojsammanhang och norra Europas klart bästa topportare. Efter sin död har hans toppar nästan blivit hårdvaluta eftersom det finns få, om någon, som är lika duktig som han var.
Tyrannosaurus skrev:Först en sorglig detalj för dom som kanske inte känner till det. Grottis är ingenting längre, han är död efter att ha kraschat med hojen på Tungelstavägen (bulten).
Han var minst lika känd i hojsammanhang och norra Europas klart bästa topportare. Efter sin död har hans toppar nästan blivit hårdvaluta eftersom det finns få, om någon, som är lika duktig som han var.
Min bakgrund är inom bilvärlden, därav min kommentar om Grottis. Misstänkte dock att om man är duktig på biltoppar så behärskar man nog hojar också.
Kan ingen köpa motorn och sätta den i nåt annat än en röd VFR för att visa var skåpet ska stå?