Tersan
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Tersan
Hejsan!
Efter att ha tjuvläst en tid så tyckte jag att det var dags att rega mig...
Vem är jag då, och varför har jag en VFR? Tja, jag heter Lars, är 38 år och bor i Vreta Kloster strax utanför Linköping. Fick förra sommaren för mig att jag skulle förverkliga en av mina drömmar och skaffa mc-kort... när hustrun dessutom tyckte att det var en bra idé så var det bara att anmäla sig på närmaste körskola!
Hojvalet var inte lätt för en nybörjare som till råga på allt är 195 cm lång... men efter lite läsande av begtester och gamla tidningsartiklar så verkade en VFR kunna passa mig och rymmas inom budgeten. Provsatt en hos en handlare här i stan som dock inte var i det skick jag skulle vilja ha. Hittade strax en pärla nere i Borås, och hämtade den ett par veckor efter att körkortet var klart. Körde hem den en höstdag i kyla och blöta, och njöt varje sekund! Känns helt klart som en hoj jag kommer att trivas med!
Ser fram emot träffen i Jönköping, och att få bra tips från er som varit med lite längre.
Hälsningar
Lars
Efter att ha tjuvläst en tid så tyckte jag att det var dags att rega mig...
Vem är jag då, och varför har jag en VFR? Tja, jag heter Lars, är 38 år och bor i Vreta Kloster strax utanför Linköping. Fick förra sommaren för mig att jag skulle förverkliga en av mina drömmar och skaffa mc-kort... när hustrun dessutom tyckte att det var en bra idé så var det bara att anmäla sig på närmaste körskola!
Hojvalet var inte lätt för en nybörjare som till råga på allt är 195 cm lång... men efter lite läsande av begtester och gamla tidningsartiklar så verkade en VFR kunna passa mig och rymmas inom budgeten. Provsatt en hos en handlare här i stan som dock inte var i det skick jag skulle vilja ha. Hittade strax en pärla nere i Borås, och hämtade den ett par veckor efter att körkortet var klart. Körde hem den en höstdag i kyla och blöta, och njöt varje sekund! Känns helt klart som en hoj jag kommer att trivas med!
Ser fram emot träffen i Jönköping, och att få bra tips från er som varit med lite längre.
Hälsningar
Lars
VFR750F -92, grön
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Välkommen .... och jag ser mer och mer fram mot träffen =)
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Yes! Jag är inte ensam... finns det några lokala fikaövningar eller liknande jag kan ansluta mig till kan ni väl hojta eller PMa.apex skrev:Kul! Jag bor oxå nära, "vid BILTEMA"jacken skrev:Hej och välkommen hit!,extra kul med tanke på att vi bor ganska nära varann (jag bor i Ljungsbro)![]()
Välkommen!
VFR750F -92, grön
apex och jag har kört tillsammans några gånger,nästa gång hoppas jag att du kan hänga på..tersan skrev:finns det några lokala fikaövningar eller liknande jag kan ansluta mig till kan ni väl hojta eller PMa.apex skrev:Kul! Jag bor oxå nära, "vid BILTEMA"jacken skrev:Hej och välkommen hit!,extra kul med tanke på att vi bor ganska nära varann (jag bor i Ljungsbro)![]()
Välkommen!
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Ja, det är en -92 som gått knappt 4500 mil. Färgen är mörkt grön metallic, riktigt snygg tycker jag. Annars är den helt original och ordentligt ompysslad av tidigare ägare. Fick med ett lite roligare avgassystem, få se om jag törs montera det...heppstars skrev:Välkommen i gänget!!!! Vad för slags pärla har du köpt årmodell....färg vi vill veta såklart![]()
/Jonas
Har tyvärr inga bilder, får fixa det nån dag när solen skiner.
/Lars
VFR750F -92, grön
- tersan
- Donator 2021
- Kontakt:
Hmmm... jag är ju som sagt rätt färsk bakom styret, så jag hoppas också att jag kan hänga på. Annars får ni väl tala om var ni stannar, så kommer jag fram sent omsiderjacken skrev:apex och jag har kört tillsammans några gånger,nästa gång hoppas jag att du kan hänga på..tersan skrev:finns det några lokala fikaövningar eller liknande jag kan ansluta mig till kan ni väl hojta eller PMa.apex skrev: Kul! Jag bor oxå nära, "vid BILTEMA"![]()
Välkommen!

VFR750F -92, grön
tersan skrev:Ja, det är en -92 som gått knappt 4500 mil. Färgen är mörkt grön metallic, riktigt snygg tycker jag. Annars är den helt original och ordentligt ompysslad av tidigare ägare. Fick med ett lite roligare avgassystem, få se om jag törs montera det...heppstars skrev:Välkommen i gänget!!!! Vad för slags pärla har du köpt årmodell....färg vi vill veta såklart![]()
/Jonas
Har tyvärr inga bilder, får fixa det nån dag när solen skiner.
/Lars
Klart du vågar monterar avgassystemet, du lär inte ångra dig

Utan hoj tyvärr