Hej, alla.
Kul med ett svenskt VFR forum.
Nybliven ägare till en 07 med RTG kittet på. Har kört ca. 50 mil och börjar att fundera på att sätta på slipon, typ LeoVince.
Är det någon som har haft problem med att montera slipon och samtidigt ha orginal sidoväskor monterade ? Finns det plats ? Orginal rören är ju böjda och lite vinklade.
Slipon och Packväskor
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
- Conseal
- Administratör VFR-Forum
- Kontakt:
Tänkte bara flika in och säga välkommen även fast jag inte har något bra svar till dig.
På avstånd är allt vackert
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
HONDA VFR800FA ABS -02
Yamaha FZ8N ABS -13
BMW G650GS -14
Yamaha TT350 -89 *såld*
HONDA VTR1000F -03 *inbytt*
HONDA VFR800FI -99 *krashad*
HONDA VT750C2 -04 *såld*
Excalibur105 skrev: Välkommen till internets BÄSTA forum.
Välkommen
Om inte jag missminner mig så är väl "dina" slip-on lite smalare och mindre än original.. och gömda under sadeln.
Då borde det väl inte finnas några problem.
Vet att det finns en V-Tech som har LeoVince, som brukar vara på Rörken och de ser mindre ut än original. Han borde även va på forumet ibland.

Om inte jag missminner mig så är väl "dina" slip-on lite smalare och mindre än original.. och gömda under sadeln.
Då borde det väl inte finnas några problem.
Vet att det finns en V-Tech som har LeoVince, som brukar vara på Rörken och de ser mindre ut än original. Han borde även va på forumet ibland.
En kopis till mig hade Lazer-pipor på sin -02:a. J-vligt snyggt och gott ljud tycker jag.danhak skrev:Det är inga problem alls med Leo Vince!!!
http://www.laserexhausts.com/dotcontrol ... URE_EN.pdf
Kolla längst ner till vänster på sidan 4 i pdf:en.
[quote="Nazty_one"]Jag har laser på min 02:a, gick igenom besiktningen gjorde dom oxå.
Snyggt med Laser, fast dom kostar ...
Snyggt med Laser, fast dom kostar ...
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"