Byxorna som jag har "Halvarsson" som jag också köpte 05 har ett kardborrfäste på 3x2 cm längst ner och det är som helt nytt, kanske är det dålig kvalitet på Prexport's kardborrband ?
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Tillbaka från djupet!palgle skrev:Jeg kjører med Halvarsson, men vurderer Dainese Neck Jacket V. Men da er jeg usikker på hvilken størrelse?
Er 176 høy og veier 76. Blir XL for stort? Interceptor? Vet du noe?
Mvh
Pålg
Är det ingen risk då att skydden klämmer åt för mycket (blodcirkulation mm) om jag väljer den mindre??Conseal skrev:Bättre lite för lite än för stor .. skydden kommer flytta på sig, tveklöst. Det brukar vara rätt bra stretch i materialet.
Ok, tack för feedbacken. Beställer en Medium så snart löningen kommer!Conseal skrev:Det brukar ju gå att ställa lite på skyddsjackkorna men är själva nät/sammanhållande konstruktionen på tok för stor kommer du inte kunna få skydden att sitta på plats hur mycket du än försöker.
På min sitter iofs inte skydden helt fast i själva jackan utan går att placera lite .. för att sedan dra åt lite remmar .. (som iofs gått av).
Hämtade ut mitt X3m Scorpion (som är en UFO Scorpion-klon...) Sitter som gjutet efter att jag hakat på axelbitarna och dragit åt alla resårband. Kvalisorten verkar snäppet bättre än Biltema. Samma modell från UFO har lite snyggare kanter på plastbitarna, men inget som är relaterat till funktionen bara estetiken.Conseal skrev:Det brukar ju gå att ställa lite på skyddsjackkorna men är själva nät/sammanhållande konstruktionen på tok för stor kommer du inte kunna få skydden att sitta på plats hur mycket du än försöker.
På min sitter iofs inte skydden helt fast i själva jackan utan går att placera lite .. för att sedan dra åt lite remmar .. (som iofs gått av).