Har idag testat hojen ordentligt efter alla ingrepp jag gjort. Har rensat systemet på insatser, pluggat vaccumslangen, tagit bort "snabeln" och satt in motstånd i kontakten till lambdasonden ( allt detta diskuteras i olika trådar här på forumet) och kan bara meddela att nu går den som en dröm!!! körde 15 mil i lågt tempo då jag övningskörde med frugan, så det blev mest låga varv, allt med ryck och ojämnhet i gången var som bortblåst, motorn tvekade inte en enda gång, testade lite högre varv vid något tillfälle och tyckte då att den gick bättre än förrut, så det här var värt allt jobb!
Ha Dè
Magnus
Går som en dröm
Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Kul att höra, vilken mod tyckte du gav mest ?
Har du tagit bort katten också ?Har rensat systemet på insatser
VFR800FA71-07
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
RTG, Hugger, Fenda, Leo Vince, Arai "there is a difference"
Flapper valve mod guide: viewtopic.php?t=1004, PAIR valve mod guide: viewtopic.php?t=1021
Har inte testat hojen efter varje åtgärd, men jag tror att motstånden i Lambdakontakten tog bort ryckigheten. Har inte tagit bort Katten, det är ett ormbo med rör som går in fram i Katten, finns ingen delning där, man måste i så fall skaffa nya rör hela vägen. Allt detta jag gjort inkl svetsnigen av ljudämmparna har kostat mig 500 Kr, så det var ett billigt sätt att få fram ljudet och den sköna gången.
Jag har inte rört lambda sonderna överhuvudtaget. (Det är nog inte dom som är problemet, mc'n hamnar i ett "limp home" mode, och det känns lite bättre on orginal)
1. Ryckt ut PAIR valve kontakten (detta gav absolut mest av allt, allt går mjukt och fint på alla varv.)
2. Pluggat igen flapper valve slangen (tar bort flatspot 5000-5500rpm)
3. Bort med snorkeln från luftburken (mer gensvar över 7000rpm)
Svårighetsgrad Lätt !!!, Tidsåtgång 5-10 min, Kostnad gratis !!!, Allt går att återställa på 5-10min.
Nästa steg ? Mer hk ? Enligt min mening så skall man inte ens börja tänka på PowerCommander förren man gjort dessa steg.
1. Ryckt ut PAIR valve kontakten (detta gav absolut mest av allt, allt går mjukt och fint på alla varv.)
2. Pluggat igen flapper valve slangen (tar bort flatspot 5000-5500rpm)
3. Bort med snorkeln från luftburken (mer gensvar över 7000rpm)
Svårighetsgrad Lätt !!!, Tidsåtgång 5-10 min, Kostnad gratis !!!, Allt går att återställa på 5-10min.
Nästa steg ? Mer hk ? Enligt min mening så skall man inte ens börja tänka på PowerCommander förren man gjort dessa steg.
VFR800FA71-07