vanligaste felet enligt mc- skroten...
kolla även över kablaget /skarven på höger sidan av motorn! Där var brända stift på min.
den bör ladda ca14V ...
det gör min nu

Moderatorer: adrian_vg, Conseal
Bilregulator passar inte. Helt annan typ av generator / reglering.Hanseman skrev:Ja, det verkar ju vara rätt vanligt när man läser igenom trådarna här på forumet. Får se vad det blir för regulator, många verkar ju ha satt på beg bil regulatorer, låter ju som en billigare lösning.
Hade inte danskarna grejor som skulle hålla bättre??HondaHasse skrev:Så var det min tur i dag![]()
Skulle kört en runda idag men batteriet var tomt. Satte på startkablar, startade direkt och stannade när jag tog bort startkablarna....
Satte dit kablarna igen och lät dom sitta en stund, startade och tog bort kablarna, då gick den. Mätte spänningen på batteriet, 11,9...
Har laddat batteriet nu i ca 6 timmar 13,5 volt, startade hojen, 12,3 utan belasting....
TobLind, har du köpt regulator på firman du föreslog?
Ser lite konstigt ut i deras lista:
VFR800 (not fuel inj), finns det såna?
Finns det någon annan som ni rekommenderar?
11.9 Volt.. = urladdat.HondaHasse skrev: 11,9...
Har laddat batteriet nu i ca 6 timmar 13,5 volt, startade hojen, 12,3 utan belasting....
Snabel... jo men den har sina brister den oxå. Den är inte skottsäker, har läst om en som fick bytt den tre gånger på en säsong och då måste man komma dit med hojen för att han ska byta den på garantin.Donner skrev:Hade inte danskarna grejor som skulle hålla bättre??
Jaha lite jobbigt då.HondaHasse skrev:Snabel... jo men den har sina brister den oxå. Den är inte skottsäker, har läst om en som fick bytt den tre gånger på en säsong och då måste man komma dit med hojen för att han ska byta den på garantin.Donner skrev:Hade inte danskarna grejor som skulle hålla bättre??