Dom där bank- och mackäventyren påminner mig om en annan grej.blacken skrev:Råttis skrev:Pssstt....
Vet ej hur det ser ut runt din trädgård men vifta inte för mycket med dem så andra förbi passerande ser dig.
Kan berätta att vi var ett par grabbar som skulle ut på ett spel, men en av killarna skulle in på banken.....
JA det gick väldigt bra för vi upptäckte att en av oss hade ett hölstrat vapen när vi gick ut från banken.....
Och nä ingen farbror blågul.
/Råttis"Bin there, done that" Har hänt att man har varit trött efter en lång fältskyttetur och glömt att man kar kvar pangorna i hölstren. Och knallat in på macken och skulle handla nå`t, det bidde tvärtomt kring en när man knäppte upp jackan och trevade efter plånboken i bakfickan, kassapersonalen vart oftast tvärblek om nosen, en stackare kastade sig upp i ciggaretthyllan en gång
![]()
en annan gång så åkte exet och jag hojen ner till banan, och exet hade en kort skinnjacka med vanliga skinnbrallor och hölstret full synligt runt midjan och en stor picka i det. Snacka om att bilisterna behandlade en med respekt när dom kom nära nog för att se henne på bönpallen.
Nuförtiden så är man väldigt noga med att stoppa ner knalldonen i väskan innan man lämnar tävlingen
Var på väg till en hojträff och stannar till och tankar. Vid ett snabbt tankstopp brukar jag inte ta av mig hjälmen utan fäller bara upp visiret och tar av solglajerna.
Så in på macken för att betala, tar en snabb runda där inne för att även köpa med en dricka att slänga in i toppboxen. När jag kommer fram till kassan titta tjejen som står där surt på mig och säger: "Ta av dig hjälmen nästa gång".
Jag tänkte inte så mycket på det, säger "jaja", betalar och går.
Efteråt kom jag att tänka på vad hon gör om det kommer in ett heltäckt spöke, eller på banken för den delen där det står att man inte får ha hjälm. Men får man vara heltäckt? Det är ju dessutom ingen som vet om det är en kvinna eller man under skynket.