Citerar mig själv...Tyrannosaurus skrev:Åså ska db-killern givetvis ur (måste bara svalna lite) så jag kan lägga lite bullermattor i Stockholms tunnlar
På lördag bär det iväg till Norrtälje och http://www.custombikeshow.se och vädret verkar se lovade ut just nu iaf. Några av oss kanske ses där.
Det bidde inget Norrtälje för det vart skitväder

Men det bidde en ordentlig tur på bl.a. Bulten i torsdags och nu är db-killern ur (å vilka ljuvliga toner

Idag ska jag en sväng till klubben och imorgon blir det Vaxholm (givetvis med Bogge) och kolla in Skärgårdsbåtens Dag. Men nu ska jag först ner till garaget och ta ett litet meck. Den startar hur snällt som helst, men bär sig lite konstigt åt speciellt vid kallstart och börjar den pluttra lite, nästan som om den går på tre burkar när den börjar bli varm. Det är nog ganska hög tid att byta stift, sen ska den få lite färsk soppa idag också även om jag blandade ut den gamla med tio liter 98 och en halv flaska injektioncleaner så det är ju rätt hög koncentration. Åså ska växelpedalen justeras lite till. Intressant förresten att Tarozzi-pedalen är mer exakt och glappar mindre än originalet.
Sen innan jag ger mig ut på några riktiga långturer (målsättningen är att åka hoj på träffar i år igen) så kanske jag ska byta olja. Den som ligger i har iofs bara gått 10 mil eller så och ser hur färsk, ren och fin ut som helst, men den har å andra sidan legat i i två år - Vad tror ni?